Gå til innhold

Sykmeldt :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos legen idag og ble sykmeldt 100%. Hadde ikke forventa det,hadde værtfall lyst til å jobbe 50%. Men legen satte ned foten og sa at her trengtes hvile. Så da får jeg vel bare høre på det. Er 10+2,og har hatt to tunge uker nå,pressa meg på jobb selv om kroppen egentlig har sagt nei. Får håpe litt hvile hjelper på,og at jeg er tilbake i jobb snart! Flere som er sykmeldte her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også sykmeldt 100%. Håper jeg kan begynne å jobbe igjen snart, for det er kjedelig å gå hjemme. Tiden går så sakte...Har vært veldig kvalm og generelt dårlig form hittil, men det begynner å hjelpe litt(uke 11+5 idag). Men nå har jeg begynt å få litt småblødninger, så legen vil at jeg tar det helt med ro. Synes jo det er litt skummelt, selvom det ikke er mye. Skal ta ul i løpet av uken, så da får vi se...Håper du også kommer deg snart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

jeg er også 10 + 2 idag og går sykemeldt. Har gjort det noen uker allerede. sliter veldig med kvalme og oppkast, forferdelige greier. håper det gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekke opp handa*

 

Sykemeldt jeg også. Bare vært det i 2 dager, og håper jeg slipper unna med å være borte ut denne uka. Men kaster opp noe veldig og er konstant kvalm, så det spørs...

Har et barn fra før, og under det svangerskapet kastet jeg opp flere ganger daglig i 8 mnd...så jeg holder ikke pusten av forventning akkurat.. :(

 

Utrooolig kjedelig å være dårlig, og fryktelig kjedelig å gå hjemme sånn!

 

God bedrin!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

huff da. Men det er jo viktig som lege sier...at dere må ta det med ro. Så da får dere bare slappe av hjemme og oppdatere oss andre litt her på BIM. :-) Heldigvis er jeg ikke klindålig eller sykmelt...og har trodd at jeg skulle slippe unne lett...men i går kom dagen!!! Slet meg gjennom en laaang arbeidsdag med kvalme og tretthet!. og den kombinasjonen gjør at en nesten føler seg fyllesyk....Blæ! samt et x antall turer på do...(har ennå ikke fortalt det til de på jobben) Er 9 +4 nå.

 

Lykke til dere alle...God bedring....skal bli bedre inn i 2.tri?!??! ikke sant?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sååå vondt å slite seg gjennom arbeidsdagen. Er jo ikke sånn det skal være! Jeg har attpå til en arb.plass der det er totalt tabu å være syk eller sykmeldt,men akkurat nå må jeg tenke på baby'n og hva som er best for den. Har mistet en gang før også så.

 

God bedring til alle ja!! Satser på å bli bedre ganske snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også sykemeldt, foreløpig denne og neste uke. Er 9 uker i dag. Kvalm, kaster opp og i dårlig form. Skal prøve akupunktur i dag, er kjempespent. Håper jeg blir så bra et jeg kan begynne å jobbe fullt etter neste uke.

 

Lykke til og god bedring til oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg blir ikkje sjukemeld..Har gått ned 4 kilo, full jobb på ei kantina , kaster opp, kvalm konstant, lite søvn... Men legen min seier at det er normalt... kjenner det på kroppen at eg ikkje har noko energi...Men legen har vel rett,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei al?

 

Du kan jo seriøst ikke jobbe.

 

Din situasjon høres ut som min og all oppkast og kvalme gjør meg utmattet og trøtt. Sover flere timer midt på dagen og MÅ være sykemeldt.

 

OK, så er det normalt å ha disse symptomene, men det er ikke normalt å måtte jobbe med dem.

 

Gå til en annnen lege du, den du har vært hos høres inkompetent ut spør du meg.

 

Garanterer at du vil bli sykemeldt hos en annen lege.

 

Lykke til og god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym!

Enig med deg ,har vurdert å gå til annen lege.Er forvirra over det legen sa, ho meinte at det var ein tilstand ikkje sjukdom og hvis ho sjukemeldte meg så måtte ho sjukemelda alle gravide...Men eg har to barn frå før og ikkje vore sjuk i heile tatt ,så alle svangerskap er ikkje like.Det hjelper heller ikkje å jobba med mat no.Eg er så utmatta når eg kjem heimatt at eg får ikkje gjort noko , ikkje sova ei gong.Har reist på jobb etter to timer med søvn.Ligger å grubbler over alt eg skulle ha gjort...

Takk for at du tok deg tid til å svara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes rett og slett ikke bra ut!! Det kan da umulig være bra for barnet heller at du ikke er i form og sliter deg ut!! Nei,snakk med en annen lege! Synes ikke det er riktig at noen skal ha det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 100% sykmeldt i 10 dager tidligere og nå er jeg 40% sykmeldt for andre uke på rad. Jeg er kvalm hele dagen og utslitt. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg opp av senga om morgenen av og til og har bare lyst til å grine med tanken på arbeidsdagen jeg har forran meg. Nå som jeg er 40% sykmeldt så har jeg valt å jobbe hver dag, men kortere dager. Jeg har en jobb der jeg har en del kvelds- og helge jobbing så det tar på.

Vi har ikke fortalt noen at jeg er gravid enda, men jeg må vel snart ut med det til sjefen ettersom de lurer på hvorfor legen ikke finner ut hva som er galt med meg :P Hehe... prøver å vri meg unna alle slike spørsmål, men noen hvite løgner har jeg måtte ut med. Nå har i tilleg magen begynt å strutte så blir vanskeligere å skjule så mye lenger.

Når sa dere andre noe til sjefen og familien?

God bedring til dere andre som også føler dere "under the weather".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tull og tøv! Det er riktig at graviditet ikke er en sykdom, men følgene kan være det. Har hatt kvalme og oppkast i hvert svangerskap og vært sykemeldt. Går du ned 4 kg på kort tid er det stor sjanse for at du kan ha "Hypermesis" (Overkvalme/oppkast) Og det er faktisk en sykdomstilstand.

Om du ikke er sykemeldt ennå så håper jeg virkelig at du har blitt vesentlig bedre. Men tenker nå på at det kan være lurt å skifte lege uansett om det er så at hun ikke tar plagene dine på alvor!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært sykmeldt siden jeg fant ut at jeg er gravid. Har hatt ekstrem kvalme, og mellom uke 7 og 8 fikk jeg nesten ikke noe som helst i meg, alt kom bare opp igjen. Så det er ikke noe særlig, man får ikke så mye ork til overs da. Er nå snart i uke 11 og føler meg ganske mye bedre. Så jeg er sykmeldt fram til uke 12. Gleder meg egentlig til å komme meg i jobb igjen, blir så rastløs av å bare ligge hjemme og ikke orke noen ting. Men dere som er sykmeldt bare nyt det og ta vare på dere selv :) Siden jeg har vært så mye borte fra jobben har jeg allerede fortalt det på jobben selv om det kanskje er litt tidelig, så orket jeg ikke flere hvite løgner :)

 

God bedre til alle og ta ordentlig vare på dere selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...