Gå til innhold

Samboer og jeg venter baby i september, men stebarnets mor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

nekter å ha ungen sin når ks er ..

Vi har ingen til å passe dette barnet, samboer sine foreldre er død og foreldrene mine bor 80mil unna..

Ksdato er 14 sept og det er "fars" uke, men vi har spurt om vi kanbytte denne uken pga ny baby, dette sier hun nei til. Selv ba hun oss om samme tjenestefor 2 år siden og vi sa ja.

Må legge til at barnet er utrolig vemmelig frekt lite barn, helt gjennomsyret av den tåpelige mora si...

Har hørt med sykehuset om vi kan ha ks uka før men det går ikke.. Sukk.. Være alene under fødselen til mitt første barn pga en drittkjerring av en mor:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har tid nok å skaffe barnevakt til barnet. La barnevakten bli kjent med barnet, og betal henne. Dere har hatt mange mnd. til å finne barnevakt, og det er ikke stemorens ansvar at dere ikke klarer det. Evnt. kan dere fly besteforeldre eller venner. Har dere virkelig ingen dere kjenner som kan ta barnet?

Skrevet

Dette er jo ikke særlig konstruktivt av mor, men det kan sikkert løses.

Går stedatteren din i barnehage? Hva med å spørre en av de som jobber i barnehagen om en av de kan passe henne det døgnet det står på som verst? Evt. om dere har noen venner som hun kan være hos?

Du er tross alt heldig som har planlagt keisersnitt - da går det jo an å gjøre avtaler rundt omkring :-)

Skrevet

Ærlig talt! Hvis det ikke er noen spesiell grunn til at biomor ikke kan ha barnet sitt den uka, så hadde jeg bare sagt klart i fra at hun MÅ stille opp. Jeg har ingen erfaring med samværsavtaler og denslags, for verken mannen min eller jeg har særkullsbarn, men det må da være rom for litt fleksibilitet. Å få et barn hører ikke til under hverdagslige begivenheter, og det er klart at pappaen skal være med når det skjer. Høres ut som en veldig lite samarbeidsvillig dame...

Skrevet

Mange mnd til å finne barnevakt? Vi fikk ksdato på fredag!!

Vi kjenner ingen her og de aller fleste er opptatt med sitt. Vi har gjort henne den samme tjenesten en gang før og at hun ikke greier å steppe inn å bytte en uke viser jo at hun er en stygg feit ku

Skrevet

hvor gammelt er barnet?

vist barnet er "vemmelig og frekk" så er det resultat av de voksne.

barn blir det ikke av seg selv.

DERE må sørge for at barnet oppfører seg hos dere/bf.

å gjør det til en positiv ting..:)

veldig lurt å begynne NÅ, etter baby er født vil barnet føle det er pga babyen..

å det kan forverre situasjonen!

men over til problemet ditt! lenge til september enda da:) så spør alle dere kjenner å stoler på, en eller annen vil helt sikkert stille opp:)

mager trøst kansje.. men ved fødselen av mitt første barn var jeg "alene"

bf lå neddopet å sov gjennom hele greia, jordmor måtte vekke ham da babyen var på tur ut.

vi ble ikke sammen etter det kan man si.

men fødselen gikk flott, å da lille nurket lå på magen var det lett å bare drite i hele den neddopa bf`n!

å har også født 2 barn til uten bf til stede (annen mann vel å merke)

han hadde ikke mulighet til å være med.

men har du ikke en venninne som kan bli med deg da? bf kommer straks du er ferdig, å da kan venninna passe gutten??

Skrevet

Hi, å gi både mor og ungen stygge navn hjelper ikke saken din noe bedre.

Skrevet

Jeg har ikke skrevet det med stygg feit ku !!

Hi her.

Vi fikk ksdato sist mandag.

Moren til barnet er ganske stygg mot barnet egentlig, far har meldt sin bekymring til bv ang akkurat dette..

Jeg kommer fra det samme stedet som foreldrene mine, samboeren min bor her kun pga jobb og barnet.. Vi vurderer å flytte men det ville blitt upraktiks pga bonusbarnet..

Skrevet

Ærlig talt, selv om hun er lite konstruktiv, synes jeg ikke at du bør senke deg ned på samme lave nivå!

Får virkelig ikke håpe at holdningene dine smitter over på det stakkars stebarnet ditt - hun har tross alt ikke bedt om å komme i en slik situasjon.

Det er far som har ansvaret for å finne et tilbud til datteren sin den uken dere skal ha KS, og selv om dere var hyggelige og fleksible da biomor fikk barn for 2 år siden, spiller det egentlig ingen rolle.

Jeg er skremt av holdningene dine både til barnet og biomor.

I stedet for å rakke ned på biomor - se heller utfordringen i å ikke "glede" henne med å være avhengige av hennes hjelp for å få dette til! Vis henne at dere er selvstendige nok til å klare dere uten hjelp fra henne!

Skrevet

Jenta er 5 år og går ikke i bhg...

Skrevet

Nei, men da er det greit, da! Da har du en hel måned på deg til å forberede deg til å føde alene, så da får du bare gjøre det beste ut av det!

Skrevet

Dere er så bekymret for hvordan moren er mot barnet at dere har meldt henne til bv og så vil dere bruke henne som barnevakt for barnet i uke hvor samboeren din egentlig skulle ha barnet sitt, og vurderer i tillegg å flytte bort fra barnet? Ja, dere høres jo veldig ansvarlige ut...

Skrevet

Hun er en kjærlig og god mor, det er bare det at hun slenger så mye dritt om far og meg til barnet. Fortellerbarnet løgner etc om hun er i det rette hetsehumøret. Utover det er hun jo snill.Er bare at det skjærer seg rett før samvær for da blir hun bitter.

Skrevet

Da er man virkelig IKKE en god og kjærlig mor!!!!!

Skrevet

hva hadde du gjort om dette var ditt barn????

Skrevet

Så dere melder en god og kjærlig mor til bv?

Skrevet

Men hvis hun er en kjærlig og god mor, hvorfor har dere meldt henne til barnevernet da?

Hvis hun hadde mishandla barnet sitt på noen måter, så hadde jeg skjønt det. Men det hun drive med er å fortelle løgner om dere til barnet sitt..kan ikke si at det er omsorgssvik i det hele tatt. Selv om jeg syns at det ikke er noe bra at hun gjør det i det hele tatt. Men man må ha en god grunn for å melde en sak til barnevernet. Og det at mor drive å slenge dritt om dere til barnet, er ikke akkurat en sak for barnevernet.

Dette er noe dere selv må ta tak i.

Skrevet

Hvordan ville dere løst dette om det var deres felles barn, og dere ikke hadde en annen biomor å forholde dere til? Det er slik du må tenke. Dere har kjørt dere fast i at det er biomor som skal hjelpe dere, men slik hadde det ikke vært om dette var deres felles barn.

Skrevet

Pass på å ikke få flere barn da i det minste.

Skrevet

Hadde vi ikke hatt stebarnet hadde vi bodd nærmere mine foreldre og ikke bodd her. Da hadde det ikke vært noe problem da vet dere:-) Mor er snill og grei mot barnet unntattnår samvær nærmer seg etc. Dablir hun som sagt veldig bitter. Derfor har vi kontakt bv for at de kaaanskje kan ta en liten prat med henne? :)

Skrevet

Nå må dere bare bruke denne mnd godt til å finne en til å sitte barnevakt. For dette hadde dere gjort om det var deres barn.

Skrevet

Huff så mange drittkjerringer som finnes. Flaut og være kjerring til tider. Er kun kjerringer som kunne finne på noe sånn.

Skrevet

det finnes jo barnevakt-klubber rundt om. Nå veit jo ikke jeg hvor dere bør, men da jeg gikk på vgs, helse og sosial, var vi ringe-barnevakter. Fikk noen få ekstra-poeng for dette. Jeg ble ringt etter 4-5 ganger, var helt greit. Ring kommunen og hør om de har noen barnepike ordning, for det aller beste hadde jo vært å møte ei nå, og la denne lille jenta få bli litt kjent med barnevakten.

Skrevet

unnskyld meg, men nå våkner faen finnsinne mitt i meg når jeg leser så utrulige mange frekke og tåpelige tilbake: Hva i svarteste helvette motiverer dere til å komme med faen så mange idiotiske tilbakemeldingr. Satan også hadde jeg møtte dere i virkeligheten!

Ja jævla dårlig gjort av biomor, for å si det på mitt srpåk så er ho faen til kvinnfolk, dette gjør hun kun for å være jævlig mot deg og dere: Hun vet at det kommer til å føre faenskap med seg. Hvem klarer å ta vare på en 5 åring og ett nyfødt barn rett etter ks? og det vet hun. Hun sitter nok og flirer godt med tanke på at du mest sannsynlig må gå gjennom dette alene. Er ikke på langt nært voksent, modent eller høflig. Spesielt siden dere hjalp henne, så er det faen meg smålig. Dere nadre her inne som synes dette er greit har sikkert barnefedre selv dere skal lage helvette for?

Hva med å spørre dine foreldre pent om å komme på besøk siden heksa ikke kam hjelpe dere? Ring alt av folk dere mener er passende til å sitte b.vakt. Er helt sjokkert over oppførselen, men husk det til neste gang hun trenger hjelp av dere: KARMA!

Skrevet

Ærlig talt, ta ansvar for ditt eget liv og din egen situasjon!!

Virker som om dere trenger hjelp til mer enn barnevakt 1 døgn i september.

Hva forventer dere at barnevernet skal gjøre med at mor sier slemme ting om dere rett før samvær??

Har det slått dere at det kanskje kan være noe med dere som gjør at mor oppfører seg som hun gjør? Ikke rart hun ikke vil samarbeide, så lenge dere har meldt henne til barnevernet pga noe sånt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...