Gå til innhold

noen meninger ang nki vs nks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kunne tenkt meg et fjernstudie, men er det noe som er bedre enn noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge utdanningsteder kommer nederst i bunken når vi får inn søknader til jobb, om vi ikke er ute etter en assistent som ikke vil oppover i systemet. Kommer an på hvilken utdannelse en er ute etter, og de varierer i kvalitet. Det er mange fag en kan ta via høyskoler gratis og nettbasert som en må betale for via nki og nks. En bør være kritisk.

Skrevet

Ingen Høgskolestudier er gratis..Tro du meg..Jeg har tatt fag via HiNT, HiSt og BI som privatis, OG NKI og NKS..Prisen er omtrent den samme.

Det som er problemet er at mange av fagene ved NKI og NKS ikke gir studiepoeng,- og dermed ikke sett på som studier,-bare kurs,- av en potensiell arbeidsgiver når den tid kommer.. Det er derfor viktig og undersøke dette.

Jeg gikk Regnskapsskolen ved NKI,- og den var da råbra..Aktiv Chat blant studenter, og god hjelp å få fra "lærer". Og det var virkelig matnyttig,- da jeg startet og jobbe med regnskap..3 år fra BI med div øko.fag virket unyttig i forhold. Men det ga INGEN studiepoeng:o( Selv om det er et annerkjent kurs også blant de i "bransjen" nettop pga dets innhold.

Videre tok jeg fag på NKS; hvroav det ene var veldig bra, fordi lærer var bra..Det andre var dårlig, fordi lærer fulgte opp dårlig..Ingen aktivitet på "chatter" så null mulighet for kontakt med andre studenter..Men der ffikk jeg ihvertfal studiepoengene mine.

Fag på høgskoler kan man velge om man vil ta selv, via nett, noen har fag med intensivhelger med undervisning, andre har en fast dag i uken man møter opp osv... Problemet er at noen fag ikke kan taes om man ikke har visse fag på forhånd,- og andre igjen inngår kun i "Pakker" altså kun som del av studier og må taes i kombinasjon med det...MEn det gjelder veldig få fag tror jeg.

Avhengig av hva du skal studere og din evne til å lese og lære på egen hånd så er det kjempebra mulighet og ta studier mens man er hjemme/jobber,- eller detk an være en skikkelig dårlig ide..Om man ikke greier "presset" og kaster bort tusenlapper til ingen nytte..

Men prisen er den samme.....Avhengig av størrelse på faget man tar..Studiepoeng eller ikke...

Skrevet

14.14. er selv bedriftsleder, og vi prioriterer ofte nettstudenter da de etter vår erfaring er veldig selvstendige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...