Dyne&Pute Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Lille nurket vår kom til verden 15 dager før termin. (Vårt første barn) Fødselen startet med lette tak i ryggen. Jeg var jo 100% sikker på at dette var en del av det å være gravid. Så lå meg ned på sofaen å slappet av Da var klokken rundt 21. Nå kl ble 24 spredte vondtene seg til magen, og kom mer regelmessig..Jeg oppdaget også at jeg blødde litt når jeg var på toalettet. Då syns jeg det ble litt vondere, men kan samenlignes med kraftige menssmerter. Da ringte vi på klinikken og fikk beskjed om å komme når det var ca 4 min mellom riene. Så ble det pakking av bag og dusjing på oss begge Kl 02 kom vi på klinikken. Fødesrommet var kjempe fint, med masse stearinlys og de andre lysene var av. Var kjempe koselig faktisk! Så var d til med å sjekke åpningen.. 9 cm!! Var veldig lettet da ja.. Så kom jeg meg opp i badekaret og satt der til jeg plutselig fikk nok.. hihi! Men d var utrolig deilig! Sitte oppi der mens kjæresten min holdt en kaaaald deilig duk i pannen på meg og kom med nytt kaldt drikke vann når det trengtes. Vannet gikk mens jeg satt i badekaret.. Og då begynte det å bli litt vondere.. Så då ville jeg opp av badekaret og inn i føderommmet. Derfra gikk det kjapt. Pressriene begynte, og lille jenten vår var ute 30 min etterpå Kl 04.00! Vi visste ikke hvilket kjønn vi ventet, så det synes jeg gjorde det hele mer spennende Men var en fantastisk opplevelse! Nå bare gleder jeg meg til jeg evt skal føde en annen gang! Gleder meg..!?Når jeg kjører forbi klinikken, så blir jeg skikkelig misunnelig på de som gjerne ligger deg å føder.. Helt sykt egentlig.. hehe! Man glemmer hvor vondt det egentlig gjør. Men jeg tenker at når jeg klarte det uten bedøvelse, så kan det jo ikke ha vært sååå vondt? Eller jo, det var vel egentlig det. .hihi! Pappaen var helt fantastisk oppi det hele! Helt overrasket over hvor rolig han var. Han pakket hele bagen, glemte jo ingenting. Ringte klinikken ogsnakket med de. Og var helt super under fødselen, kom med vann og kalde duker når d var behov for det. Pluss at han skrøt over meg. Trodde det skulle være irriterende at han stod der å skrøt, men var godt å høre syns jeg! (Han tok ikke helt av då.. hehe) Er kjempe glad for at han var med og taklet det som han gjorde! Så nå er vi en liten lykkelig familie på 3. Med en babyjente som sover og spiser hele dagen! Til nå har hun sovet hele natten gjennom, så får vi håpe det holder Er en helt ekstrem lykkefølelse dette !
Gjest Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Det er en av de beste fødselshistoriene jeg har lest her inne :-) Gratulerer så mye! Du er heldig som har fødselen overstått!
olebrum30_05&09&13 Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 gratulerer så mye med jenta di.. hørtes ut som en flott fødselsopplevelse..er noe sånt jeg vil ha denne gangen
cakes Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 gratulerer så mye, hørtes ut som en kjempekoselig fødsel:) nyt tiden foran dere
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Gratulerer! Sånn fødsel vil jeg også ha!
ღella09ღHarfødtღ Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Gratulerer så mye=) Sånn fødsel ønsker jeg og meg=) Kos dere masse med jenta deres=)
h.hippo Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Det hørtes herlig ut! Krysser fingrene for noe som ligner her også! Gratulerer, og kos dere masse!
AngryBird Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Ikke at jeg gleder meg te fødselen, men om jeg får velge vil jeg gjerne ha en som din... Hørtes ut som drømmefødselen... Godt å lese sånne historier og oppi alle skrekkhistoriene! Merkelig nok er jeg selv blitt hjernevaska nok av mine egne gravidhormoner at jeg ser litt fram til opplevelsen. Merkelige greier egentlig for jeg er jo egentlig pissredd...
Lilli med småtrolla Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Jeg håper jeg får en like fantastisk fødsel som deg! Tenk å komme inn med 9 cm åpning! Dette hørtes jo fantastisk ut. Gratulerer så masse med jenta deres. Lykke til videre på ferden
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 Wow, så flott da!!! Lykke til videre med prinsessen
Gjest eelis+guttespire Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 Hvor bestiller jeg en sånn fødsel? ;-) Gratulerer!
Dyne&Pute Skrevet 13. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 13. august 2009 Tusen takk alle sammen! Er enig at dette var en drømme fødsel! Men syns det er viktig at alle får høre (iallefall førstegangs) at det går an å få det unna på kort tid og.. Vi var på et forberedende kurs sammen med flere andre par hos jordmor. Der ble det hele tiden gjentatt at vi som var førstegangs måtte regne 15-20 timer... Så kan jo ikke si at jeg gledet meg då.. Men til gjengjeld fikk vi en kjempe god opplevelse ut av dette og jeg vil med glede ha flere barn (iallefall ett til.. ) hehe! Lykke til videre alle sammen! Håper dere at dere også får den samme gode opplevelsen av fødselen! Og nyt den siste tiden som gravid! Dere kommer garantert til å savne den! Iallefall dere uten særlige plager då... hihi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå