melina, glad mamma Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Så er jeg blitt mamma til to nydelige jenter. De kom 9 uker for tidlig, men er veldig sterke og fine. Nå skal de bare vokse litt til, og lære å spise selv, så kan vi få reise hjem etterhvert. Jeg har hatt mange opp-og nedturer. Hadde flere SAer før vi startet med IVF. Ble så gravid på første forsøk, men mistet igjen. Ble så kraftig overstimmulert i 2004 og var på sykehuset i mange dager. Men fikk 9 flotte egg på frys. Satte inn to våren 2005, ble gravid, men nok en SA. Da gikk vi for adopsjon, noe som ga oss en herlig sønn. Sommeren 08 ble jeg gravid igjen, men MA i uke 14. Legen jeg kom til hadde stor tro på at blodfortynnende ville hjelpe meg om jeg ble gravid igjen. Så da bestemte vi oss for å prøve fryse-eggene vi hadde igjen. Jeg ble gravid, uke etter uke gikk og alt var bare bra med meg og de små. Jeg tok blodfortynnende, gikk til akkupunktur, var fullt sykemeldt, og passet på å aldri være kald rundt magen. I uke 29 begynte riene. Jeg ble lagt inn i uke 30, og fikk lungemodningssprøyter. Klarte å "knipe" igjen til uke 31, men da ville ikke legene vente mere. Ut kom to bitte-små fine jenter, de er selvfølgelig verdens skjønneste ) Så det er håp for alle når jeg har klart å komme i mål. Det så i alle fall rimelig håpløst ut for meg mange ganger, men det lønte seg å ikke gi opp. Håper alle her inne får oppleve det samme, det unner jeg alle som ønsker det så sterkt, og som jobber så for det )
Kreps80 Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Hei! Jeg har ikke kommet så langt i prosessen som dere gjorde, jeg venter på laproskopi i utredningen, men ville bare si at jeg er glad for at du delte din historie, for det er oppmuntrende å se at det nytter! takk, og kos deg med dine små
Søskenhåp adopterer Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Gratulerer gratulerer med dine to små :-) Ja jeg blir enda sikrere på at jeg vil mase på å få blodfortynnende nå på min siste sjanse/sjanser. Har 6 egg igjen på Riksen før det er kroken på døra, har 3 neg frys fra før og også 1 sa og 2 MA. Blir til at vi begynner nå i sept/okt tenker jeg. Hvor lang tid i forkant var det du begynte med blodfortynnende??
melina, glad mamma Skrevet 11. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2009 Hei Søskenhåp for Edvart Jeg begynte på blodfortynnende (Klexane, nesten det samme som Fragmin) to uker før innsetting. Og jeg tok det helt til noen dager etter fødsel. Håper virkelig du lykkes, og at det sitter i 9 mndr denne gangen. Masse masse lykke til fra meg )
Søskenhåp adopterer Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Takk for svar. Ja da må jeg spørre om det når jeg ringer inn på mens. Venter den hvert øyeblikk. Så bra da at du endelig lyktes til slutt, det er jo så deilig å se at det gir resultater for de som ikke gir opp, og da er det også så veldig veldig fortjent. Du har også adoptert, det blir det for oss også nå hvis det ikke blir noe av de 6 fryseeggene. Har hatt 9 innsett til sammen og nærmer meg mitt 10 så nok får være nok for vår del nå.
melina, glad mamma Skrevet 12. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2009 Skjønner deg godt, 10 innsettinger er maaaange. Utrolig at du har klart det. Jeg håper du lykkes med fryse-eggene dine. Gjør du ikke det, er det fantastisk å adoptere også. Det kan jeg bare anbefale på det varmeste )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå