Gå til innhold

Hvor mange ul har dere tatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en tidlig i uke 12 og den vanlige i uke 20.

Fikk ikke vite kjønn og lurer på å ta en privat til nå, er i uke 29.

Var på oslo city i uke 12, og går vel dit nå også hvis jeg skal..

Men det er jo rimelig dyrt å betale 1200 for å vite kjønn.

Men er såååå spent, og er så lenge å vente til fødsel..

Fler som har gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på 2 Ultralyder.

Den ordinære i uke 19, og på 3 D i dag (28+6)

Fikk bekreftet kjønnet i dag. Ikke redd for å vise utstyret sitt gutten vår, men ansiktet prøvde han og skjule så godt han kunne..

Skrevet

om du vil se kjønn, tror jeg du må forte deg, iallefall..

for jo større de er, jo vanskeligere er det å se!

jeg har vært på maaange ul, har faktisk ikke oversikten. men det er fordi jeg er et "spesialtilfelle" da, som følges ekstra godt opp.

hadde jeg ikke fått vite kjønn, så ville jeg nok kanskje bedt om en ul til.. bare fordi jeg er så ekstremt nysgjerrig av natur. og for min del hjelper det veldig i forhold til å knytte meg itl barnet, å kunne sette et navn!

Skrevet

Jeg har vert på 4 UL. En i uke 9 fordi jeg mistet en gang tidligere i MA. En i uke 13 fordi jeg fortsatt var urolig og ville vite at alt var bra slik at jeg kunne fortelle det til venner og familie. Så var det den ordinære da og selvfølgelig kune de ikke se kjønnet. Og jeg som er så nyskjerrig. Klarde ikke holde meg så da var vi på 3D da jeg var 25+2. En fin opplevelse som jeg anbefaler på det sterkeste. Og vi venter en liten gutt. NÅ skal jeg bare kose meg :)

Skrevet

Denne gangen har det blitt 6 stykk. 3 av de innen uke 14 pga blødninger og slikt.

Så var det ordinær UL i uke 19, da fikk vi først vite gutt av en som var til opplæring, og så 100% sikkert jente av hun som var eksperten. Så var vi på 3D UL i uke 27, en flott opplevelse, og fikk bekreftet jente, 100% sikker da også. Begge gangene så vi de tre hvite strekene, og på 3D også kjønnslepper i 3D formatet. Så var jeg til UL for 4 dager siden, 2 dager før termin pga lite liv og misstante om mulig svk.forgiftning. Var ikke lett å se noe som helst da, men legen sa at det manglet i hvertfall noe vesentlig for å være gutt, men babyen lå for krøkig til for at hun ville være 100% sikker på jente, bare 95% sikker.

Skrevet

2 UL. En tidlig i uke 8(pga prøverør) og den vanlige i uke 18 eller når det var. Veldig glad for at vi fikk se kjønnet(gutt) på den ordinære:) Håper det stemmer nå da, ellers får en eventuell jente myyye blåe klær..hehe.

Skrevet

Jeg har vært på 6. En i uke 16 fordi legen og jeg trodde jeg var i uke 18-19. Da så de ikke kjønnet, så jeg måtte komme tilbake etter 2 uker. Så det gjorde jeg. Og dsa så de at det manglet ett kar i navlestrengen, så måtte tilbake for ny sjekk på det 3 dager etter for å se om det lå noe bak det. Det gjorde det ikke da :) Så var jeg til 3jordmorstudenter som trengte en mage å øve seg på siden de skulle lære seg ultralyd :-)

Og vekstkontroll i uke 32 og uke 37.

Skrevet

Hei igjen:)

Takk for svar, høres jo ut som det er ganske normalt å ta fler ul, så da har jeg hivi meg på tlf og fått time allerede imorgen:) så nå gleder jeg meg vanvittig til å få vite om det er gutt eller jente.. er sååå spent:)

Høres jo fantastisk ut å se bebien i 3D nå, blir nok anderledes enn i uke 12.

Skrevet

Har hadd 11 ul pga ekstra oppfølging på fostervannsmengde.

Skrevet

Jeg tok en veldig tidlig på Volvat, men da så de nesten ingen ting så måtte ta HcG for å sjekke at det ikke var en MA, men det var det heldigvis ikke. Tok en i uke 12 før vi dro på ferie til Japan bare for virkelig å se at det var noe der. Bare en utvendig en, ikke noen spesielle tester eller noe slikt. Og så den ordinære hvor jeg da var 17+1. Så er nesten 20 uker siden sist jeg så knøttet mitt, godt h*n gir livstegn fra seg hver dag så man slipper bekymre seg (har kjent liv daglig siden ca uke 22).

Skrevet

Åtte. Eventuelt ni om man regner ultralyden da de satte inn embryoene, men det teller vel ikke egentlig. Skal ha en til om ting går som planlagt.

Tok vel en tre-fire bekreftelser før jeg stolte helt på at de visste kjønnet, men nå har jeg sluttet å spørre. =)

Skrevet

2 stk

Ordinær UL i uke 20

3d UL i uk 23 :)

Skrevet

Jeg har hatt 8 UL :-) hadde en del i 1 trim pga at jeg har mistet mange ganger tidligere, og så har jeg vært på 3D og på vekst estimering.

Skrevet

jeg har hatt 4 UL denne gangen, en i uke 8-9 pga blødning, en i uke 12 fordi jeg mistet i uke 14 i forrige svangerskap, også rutine ultralyd i uke 18. hadde også en i uke 30 pga foranliggende morkake..

jeg har ikke tatt noen ekstra for å vite kjønn, har fått vite det på rutineUL alle gangene:)

men hvis du først skal det så kan du vel ta 3D? da får man liksom litt mer for pengene..

Skrevet

Jeg tok en tidlig ultralyd i uke 11, så en i uke 19. Jordmor fant ikke ut av kjønnet så jeg måtte ta en 3D ultralyd i uke 25-klarte ikke og vente:)

Tror det er lurt og sjekke prisene på 3D, jeg betalte 900 i Bodø, men mange betaler over dobbelt så mye:)

Skrevet

Jeg har kun hatt den ene ul i uke 18 jeg. Men da fikk jeg vite kjønnet 100% så er fornøyd jeg=)

Skrevet

Jeg har vært på 2, den ordinære og vekstkontroll senere. Tok en privat med storesøster for jeg følte at alt var feil med barnet etter den første, damen som gav oss den var så merkelig og ordla seg som om det var noe feil med barnet. Her hvor jeg bor nå har vi ikke muligheten til å få en privat, orker ikke reise så langt for det så hadde det ikke vært for vekstkontroll hadde det blitt med den ene.

Skrevet

Jeg skal på min tredje neste tirsdag.

Nr 1 pga blødning og smerter, lege trodde jeg hadde mistet (tufsen)

Nr 2 ordinær ul

Nr 3 pga foranliggende morkake, skal se om den har trekt seg oppover

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...