Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært på kontroll på fødepoliklinikken for seteleie. Snakket lenge om vaginal fødsel kontra keisersnitt, fordeler ulemper osv. Og skulle så ha UL, men da lå tulla med hodet ned! Er helt sikke rpå at jeg kjente hodet nedenfor ribbeina når vi satt og ventet utenfor, men etter all praten kunne jeg ikke kjenne noe hode og det lå altså riktig vei.

Krysser fingrene for at hun ikke snur mer på seg nå men holder seg den riktige veien. Skal til legen neste uke og om 2 uker får jeg ny UL for sikkerhets skyld for å se leie, om tre uker er terminen. Men dersom det skulle endre seg igjen har jeg bestemt meg for vaginal fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille jenta mi sitter med hodet opp nå, men jeg er bare 29+0 så ho har jo god tid og plass te å snu seg enda, men jeg lurer litt på NÅR ho evt snur seg for godt? Er det noen siste tidsgrense for når de kan snu seg?

Litt nervøs for seteleie, ser for meg at det må være hakket værre enn normalt hodeleie?

Skrevet

næmmen, så festlig da!

er noen unger som gjør det, har jeg hørt. at de snur seg først helt mot slutten.

lykke til uansett da, om det blir hodeleie eller setefødsel!

Skrevet

Hvis babyen fortsatt ligger i seteleie i uke 36, blir du henvist til sykehuset for ultralydkontroll og evt vendingsforsøk.

Her snudde lillemann seg fra hodeleie til seteleie i u 39, så det ble mye styr og hastverk for å snu ham tilbake eller finne ut om bekkenet var stort nok for setefødsel. De tok CT-skanning av bekkenet, og fant ut at jeg har for smal inngang så de ville ikke risikere setefødsel for min del. Risikoen er jo når hodet er det siste som kommer ut, er det viktig at det ikke blir sittende fast siden det er den største kroppsdelen!

Min lillegutt lot seg omsider snu på 3.forsøket, så nå ligger han med hodet ned, og jeg går og venter på at ting skal skje, nå 3 dager over termin...

Skrevet

setefødsel på meg, nærmeste døgn ser det ut som..

Hatt rier i over tre timer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...