Gå til innhold

Plantar fascitt - noen som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med akutt vond fotsåle/ankel/hæl nå i snart 14 dager, og har vært på legevakta to ganger... I går sa han at jeg muligens har en variant av plantar fascitt.. Hva gjør jeg med det? Googlet litt om det i går og leste at det kan vare i flere måneder før man blir frisk...

Er plattfot og gravid..så han sa at det kan være årsaken til plagene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det for et par år siden. Var så vondt at jeg nesten ikke kunne gå til slutt. Var på medicus plesner og fikk spesiallagede innleggssåler til å ha i skoene. Kostet ca 1500. Disse hjalp veldig etter ganske kort tid. Brukte de hver dag i halvannet år, til de ble helt utslitt. De hjalp også mot plattfoten min. Etter som jeg skjønte på legen (var på NIMI) er innleggssåler det eneste som hjelper mot plantar fasitt. Har ingen plager i dag, men det er viktig å bruke gode sko for å forebygge.

Ønsker deg riktig god bedring!!!

Skrevet

Hei Junitulle!

Takk for svar! Jeg har tenkt at jeg også kanskje burde skaffe meg innleggsåler. Men, har tenkt til å gå gjennom fastlegen kanskje, få henvisning til ortoped... Og så må jeg nok kjøpe meg noen gode sko å gå i når jeg er på jobb, jobber i barnehage....

Skrevet

Noen flere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...