Småtorsk Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Jeg er uke 25+2 nå, og ungen begynte å sparke skikkelig for en tre-fire uker siden. Før det var det bare kilinger. Nå sparker han så magen hoppe, eller ormer seg rundt under overflaten så hele magen skjelver og bukter seg. Ikke alltid det er like kraftig, da, men det blir mer og mer og utvikler seg fort. I går var det baluba hele kvelden og natta, skikkelig party inni magen! Jeg kjenner forskjell på markerte spark på enkelte punkter, og på det som kjennes ut som mer orming og vridning så hele kroppen hans treffer mageskinnet mitt. Av og til dytter jeg litt der han nettopp sparka, og de hender det at han sparker akkurat når jeg dytter. Veldig fascinerende! Hadde det ikke vært så koselig hadde det egentlig sett ekkelt ut. Minner om alien-filmer eller de derre billene som krabber under huden på en fyr i den første Mumien-filmen. Men det er som sagt skikkelig moro og koselig. Jeg har ikke gjort dette før, jeg, så jeg er nysgjerrig på andres erfaringer. Du som er omtrent like langt som meg: -Hvor mye sparker ungen din? -Hvor hardt? -Kan du se det og kjenne det tydelig utapå? Jeg håper mange av dere vi beskrive ungens personlighet når det kommer til sparking, bare for gøy!
frøkenfrua Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Her er sparkene opp og ned. Noen dager er de skikkelig intense så magen virkelig flytter seg. mens andre dager kjenner jeg dem godt selv, men syns ikke så godt. Trur det har med hvordan barnet ligger. For de som ikke syns så godt, føles som sparkene går mer nedi magen. At ungen ligger med ryggen mot magen min. Men morsomt er det...og det like mye hvert spark. Trur også det har noe med morkaka...??
respektatauten Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 vi er nå 26+3, og har det slik her også, ser ganske sykt ut når hun virkelig setter i gang! hele magen bulker og beveger seg, og noen ganger når hun "ormer" seg rundt kan jeg kjenne kneet/hælen/albuer eller skulderen viss jeg kjenner etter i navelen:S hehe, Ganske rart, men fasinerende! er første gang her også vi har kjendt henne i 10 uker nå, og de to siste ukene har styrken på sparkene blitt utrolig sterk! viss jeg slapper av og hun setter et ordentlig spark oppover hender det at jeg mister pusten eller skvetter til! føler det strekker i skinnet når det står på som verst! elelrs et hun ganske sjenert og vil ikke sparke når andre skal kjenne eller se.. og når pappan skal kjenne henne etter vi har lagt oss roer hun seg med en gang.. tror det er trygt med pappa-hånden på magen:) eller bare så tungt at hun ikke har noe valg annet enn å ligge rolig:p hehe.. men merker litt personlighet alle rede ja!
Småtorsk Skrevet 11. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2009 Hehe, den pappahåndeffekten synes vi at vi ha merka vi også. Men i det siste er han blitt litt mer frampå for å hilse på pappaen sin. Noen pappaen synes er utrolig kos, selvsagt! Moro med de små aliensene i magene våre, ja!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Jeg er også 25+2 i dag, og beskrivelsen passer utrolig godt på hvordan det oppleves, ja :-) Er min første også, og det ser ut til å bli en vilter krabat...
Gjest lillemamsi Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 veldig hardt ! Noen ganger må jeg legge meg ned for at han skal få sparke fra seg. Og er sånn at man kan kjenne foten som glir over magen:) Er en stor gutt, og jeg er liten og slank. Ofte er magen skikkelig skeiv ! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå