Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heia, min gutt på 4 uker vil ikke sove i vuggen sin lengre, dette har vel vært gjeldende de to siste ukene. i begynnelsen det vil si de to første sov han fint i vuggen..nå vil han kun sove oppå meg el i armene mine..koselig det og jeg får hvilt meg selv, men jeg blir veldig låst og får ikke gjort noe hjemme..kan jeg ha skjemt han ut el er det tilfeldig?? noen som har det lignende el har noen synspunketer?? takker på forhånd:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke at du har skjemt han bort. Så små babyer trenger veldig mye nærhet, så det er mulig at han må sove sammen med deg en periode. Har du prøvd å lage det lunt og varmt der han sover? Lammeskinn, pølse laget av et pledd rundt hodet osv?

Skrevet

Små unger kan ikke skjemmes bort på nærhet og omsorg :)

La ham bare sove oppi/inntil deg du, skaff deg et sjal så får du armene fri til å gjøre annet om du må det. Det er en periode av livet bare, hvor de er så små og trenger så mye nærhet, prøv å nyt det istedetfor å stresse med at han skal sove alene :)

Skrevet

mitt barn var oxo slik ved ca fire ukers alder. Det viste seg at det egentlige problemet var at han var sulten. Helsesøster forklarte det med at grunnen til at han ble stille når han kom inntil meg var at det var så godt så da kan han tåle å være litt sulten. Nå får han mere mat og sover for seg selv så lenge han er mett:)

Skrevet

Jeg tror de fleste babyer er slik den første tiden. De trenger masse nærhet! Min yngste begynte å sove for seg selv på dagtid ca 7 ukers alder. Før det sov han bare halvtimer alene, men kunne sove i opptil tre timer på brystet! Prøv å nyt det, for snart er det over. Rigg deg til med te og kjeks og kos deg som best du kan.

Skrevet

Hei!

Som om jeg skulle skrevet det selv!! Lille tryll på fem uker sover som en engel bare hun kan ligge inntil meg. Så fort jeg legger henne fra meg så våkner hun. Stresser litt med det, for er redd jeg lager dårlige sovevaner for henne, men vil så gjerne hun skal få skjønnhetssøvnen sin også. Jentungen blir helt fjernstyrt når hun blir overtrøtt, noe hun blir av disse smålurene for seg selv, så har kjøpt meg en bæresele (manduca) og putter henne oppi der når jeg føler for å gjøre litt husarbe.

Godt å høre når andre erfarne sier at dette er en fase, og at det går seg til av seg selv :o)

Dessuten er det jo veldig kos da, med sin lille nye bebis inntil seg hele tiden :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...