Gå til innhold

Lønnsgrunnlag permisjonspenger.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Lurer på hva grunnlaget for permisjonspenger er? Er det det man har når man går ut i permisjon, eller er det snittet av de siste 4 (?) måndene? Lurer på om jeg skal tørre å be om lønnsforhøyelse eller ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter en gang og håper noen vet dette.

Skrevet

Slik jeg har forstått det så regner nav på foskjellige måter. De ser på gjennomsnitt... de tre siste årene, det siste året, siste halve året, osv, og så får du det du kommer best ut av det med..

Skrevet

dersom du får en lønnsforhøyelse rett før du går ut i permisjon så må man vise at den ikke er midlertidig, men en langvarig endring.

Permisjonsreglene går ut ifra det samme som sykepenger - altså skal man stilles som om man ikke var gravid (eller syk for sykepenger).

Så dersom man går ned i lønn et par mnd før permisjon så vil de ta utgangspunkt i den nye, og lavere, lønnen, for det er den du ville hatt dersom du ikke skulle ut i permisjon.

Så høyere lønn = høyere permisjonsgrunnlag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...