fru tekopp Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Hei! Lurer på hva grunnlaget for permisjonspenger er? Er det det man har når man går ut i permisjon, eller er det snittet av de siste 4 (?) måndene? Lurer på om jeg skal tørre å be om lønnsforhøyelse eller ikke...
fru tekopp Skrevet 11. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 11. august 2009 Dytter en gang og håper noen vet dette.
Bromelia Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Slik jeg har forstått det så regner nav på foskjellige måter. De ser på gjennomsnitt... de tre siste årene, det siste året, siste halve året, osv, og så får du det du kommer best ut av det med..
HeidiL Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 dersom du får en lønnsforhøyelse rett før du går ut i permisjon så må man vise at den ikke er midlertidig, men en langvarig endring. Permisjonsreglene går ut ifra det samme som sykepenger - altså skal man stilles som om man ikke var gravid (eller syk for sykepenger). Så dersom man går ned i lønn et par mnd før permisjon så vil de ta utgangspunkt i den nye, og lavere, lønnen, for det er den du ville hatt dersom du ikke skulle ut i permisjon. Så høyere lønn = høyere permisjonsgrunnlag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå