Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Jeg har fått et inntrykk at at fler og fler benytter laaange, og spesielle navnekombinasjoner....eks: cassandra cecilie, victoria mariell, aisha kristine, osv..osv... - hvorfor skal det være så mye blandinger mellom norske og utenlandske? Synes det virker dillete og rart, spesielt hvis det f.eks blir noe sånt som tiffany loise hansen osv,osv..... hva med å benytte enkle nordiske navn, som attpåtil kanskje står litt i stil til det man selv heter? Det må da være grenser for hvor jålete og spesi det trenger å være.... - såvidt meg bekjent har vi kun en dronning her til lands, og balder forresten er i min verden et hundenavn.... Ja,ja... nå tenker jeg det blir maaaange sinte mødre her ute ja...... ..bare en tanke man gjør seg....
hit og dit Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Er no lit kjedelig da om alle skal ha enkle nordiske navn. For meg må folk kalle ungene sine kva dei vil, variasjon er berre bra. Sjølv har me korte kjedelige nordiske navn på våre, he he. Så eg kjenner meg ikkje truffen. At navnet skal stå i stil til kva EG heiter det er nå det siste eg har tenkt på.
Kongeørna Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Er egentlig litt enig med deg, synes det ser merkelig ut når fornavn og etternavn skriker motsetning. Isabella-Jasmin Olsen, for eksempel. Men noen av oss har rota oss borti en utlending, og må derfor representere to tradisjoner.... er gift med en engelskmann, noe som ikke representerer det største problemet med tanke på navn. Mange navn som går på begge språk.
Lilli med småtrolla Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Jeg må faktisk si meg helt enig med deg, HI Det er mangen lange og prinsesseaktige navn. Alle vil ha navnene sine mest mulig spesielle virker det som. Leah Tiffani, Noa Nathaniel og Gina Gabriella. Ikke noe for meg. Jeg er heller ikke så glad i å putte inn "c" eller "h" over alt i navn. Liker enkelt og nordisk. Høres ikke så jålete ut. Men vi skal kalle jenta vår for Nora etter min oldemor. Det er sikkert mangen som vil si det er for enkelt og kjedelig. Viktig at alle velger det som låter rett for dem
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Gjeeesp.. smaken er som baken... Alle unger kan ikke hete Ingrid og Gustav, gud for en kjedelig verden det hadde vært..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå