Gå til innhold

Magnesium riehemmende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden var det et innlegg her hvor ei hadde fått beskjed fra en spesialist at magnesium tilskudd bremset rier. Hun hadde sluttet og født dagen etter. Kan jo være tilfeldigheter også.

Jeg har prøvd å trappe ned/slutte, men da går jeg rett og slett helt på veggen.. Regner med at noen av dere som har født før (og hatt rastløse ben) har brukt magnesium helt til dere er i fødsel. Har dere noen følelse med om magnesium f.eks kan ha forsinket fødsel? Har forøvrig sendt spørsmål til sykehuset også i håp om at de kan svare meg, men foreløpig ikke fått svar

Venter spent på deres erfaringer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Det har jeg ikke hørt noe om... bruker magnesium selv.. Blir snart snål av alt om og men, for og imot når det gjelder sv. og fødsel!!! Jeg tar magnesium, jern og bringerbærbladkapsler... barnet kommer når det kommer!!

leste her i forumet for noen dager siden at en lege frarådet bruk av magnesium, da det kunne gi slapp hjertemuskel til beibien i magen!! Hvis det hadde vært tilfellet, så TVILER jeg på at vi hadde fått dette anbefalt av jordmødre, apotek o.l!!

Jeg er også "avhengig" av magnesiumen, hvis ikke går det på nattesøvnen løs, rare greier.........

dette ble ikke noe svar på innlegget ditt, men... håper noen kommer etter hvert:)

vel- ønsker deg lykke til--- er spent på hva sykehuset svarer:)

Skrevet

Da har jeg fått svar fra sykehuset. Jordmor hadde sjekket med lege og dette var ukjent for dem. De mente jeg bare kunne fortsette. Hun skrev lav dose i parentes. Vet ikke helt hva hun mener med det, så har sendt spørsmål. Jeg har nemlig gått på 2*300mg spredt utover døgnet. Ble litt engstelig for om jeg har tatt 1 tablett for mye. Har prøvd å ta mindre, men ser ut da som jeg blir værre.

Skrevet

Har da fått bekreftet at det var greit med 2*300 mg. Gudskjelov!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...