Gå til innhold

Kan det ha vært slimproppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på do nå nettopp..ikke tisse-dobesøk, men ja..avføring. Det var en slags slimklump på papiret(ganske liten) da jeg tørka meg, og kikket i do etterpå, og der låg det en slags litt større slimklump nedi. På størrelse med en stor mandel kanskje.... noen aning???? har null peiling på hvordan denne såkalte slimproppen skal se ut jeg...

I går hadde jeg veldig rar mage...myyye kynnere og følte meg stiv og støl i trusekantområde..en slags smerte/ømhet som varte hele dagen. Kjenner litt det samme idag også. Kan det være at babyen har snudd seg? presser på blæra en del og hikking langt ned. Kjenner mye liv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg... :)

Skrevet

Etter det du forteller så høres det ut som slimproppen ja :)

Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Oj, ja det glemte jeg å skrive, er 36+5. :)

Skrevet

var det gul,hvitt ,fast slim? uten blod?

Skrevet

Litt vanskelig å si fargen, da den kom ilag med avføring..men den som lå i do var mest blank såg det ut som. Fast slim.

Skrevet

kommer slimproppen er det nok ikke så mye tvil, er nok ikke slimproppen din, for den kommer med blod, jeg har også samme som du har og dette er IKKE slimproppen.

Den er gelé-aktig men den er farget rosa eller med litt blod.

:) lykke til.

Det du kjenner nede ved trusekanten er sikkert at babyen presser hodet ned i bekkenbunnen din - :) presser på blæren din. helt normalt.

Skrevet

PS det var ikke noe blod å se da min slimpropp gikk i forrige svangerskap.

Skrevet

Den lignet hvertfall veldig på en propp..den som låg i do. Har hatt kynnere så og si hele dagen idag også..og vondt i trusekanten som i går. Klarte ikke gå til butikken en gang idag(pga kynnerne)..så vidt jeg klarte å bevege meg tilbake til leiligheta. Magen er knallhard av den minste bevegelse. Men jeg har som sagt ikke peiling, så vi får bare vente å se om det skjer noe mere... :)

Skrevet

og du er helt sikker på at dette var slimproppen?

Jordmor og lege har nemlig sagt til meg at den er ikke hvit, men farget - så hvis det er blankt, hvitt eller gulfarget så er det bare utflod.

Skrevet

Hmm..okay. Det jeg kunne se av den var blankt syns jeg hvertfall. Merkelig utflod i såfall..kanskje noe anna tullball da :) Jeg aner ikke.. :) Får nevne det til legen min når jeg skal dit på torsdag.

Skrevet

jeg skal ikke si for sikkert så er nok like greit å spørre legen ja :)

Jeg hørte i alle fall at det jeg trodde var slimpropp IKKE var slimpropp. he he.

Lykke til i alle fall. :)

Skrevet

Okay..nei er ikke godt å si, hehe :)

Takk for det!

Skrevet

ikke godt å si, med min første var det liksom ikke tvil,, selv om jeg måtte ringe en venninne for å spørre,,,, jeg hadde jo ikke peiling på hva dette var,, men det var ganske mye slim, blandet med blod, ikke mye men litt, men sist gang , med tulla kan jeg faktisk ikke huske at det var noen slimpropp, det tyder jo på at de kan vel også være små, for jeg husker jeg gikk liksom å ventet på denne proppen , men så den aldri:-/

Skrevet

ikke godt å si, med min første var det liksom ikke tvil,, selv om jeg måtte ringe en venninne for å spørre,,,, jeg hadde jo ikke peiling på hva dette var,, men det var ganske mye slim, blandet med blod, ikke mye men litt, men sist gang , med tulla kan jeg faktisk ikke huske at det var noen slimpropp, det tyder jo på at de kan vel også være små, for jeg husker jeg gikk liksom å ventet på denne proppen , men så den aldri:-/

Skrevet

er ikke alltid man merker slimproppen heller sa min lege. det er ingen tegn på at den MÅ komme før vannet går eller at vi ser den i hele tatt - har lest mange steder at flere ikke har merket noe til proppen :)

jeg tror bare jeg venter til vannet går jeg før jeg begynner å tenke at fødsel er i gang. det er det sikreste tegnet. he he.

Men uansett bør man være forsiktig med å bade i offentlig badeanlegg hvis man er usikker på at proppen har gått, med tanke på infeksjonsfare.

Skrevet

Jeg hadde også masse seigt slim på papiret etter toalettbesøk forrige fredag. Det kom tom lørdag morgen, gelatinaktig gulhvitt seigt slim...mitt var heller ikke blodtilblandet. Er sikker på at det var slimproppen, hadde hatt masse murringer kvelden og natten før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...