Gå til innhold

jeg lurer....hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Mitt barn ligger fortsatt i seteleie. Uke 37 nå, så har vært inne til vurdering av bekkenstr. og får svar om 1-3 dager. Det jeg lurer på er om seteleie -fødsler starter på samme måte som hodeleie-fødsler? Lille snuppa ligger ikke nedi bekkenet i det heletatt, men hun sitter på toppen på høyre side og dingler litt med beina nedi en gang i blandt. er liksom ikke noe som "baner seg vei" nedover. Vil jeg merke det med f.eks slimpropp som går, vannavgang eller rier om fødselen er i gang da? Er førstegangs så mange rare tanker som dukker opp;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det aner jeg ikke.. Men trodde egentlig at setefødsler startet på samme måte.. Er det lenge til du skal til jordmor igjen? Ville nesten har snakket med henne om det jeg:) Lykke til!

Skrevet

i følge jordmor monica på babyverden, har ikke slimproppen noen direkte sammenheng med fødsel uansett;-)

setefødsler starter på samme måte som hodeleiefødsler ja. Som regel så vil barnets bekken feste seg, har jeg forstått. om hun ikke har festet seg slik, er det kanskje gode muligheter for at hun snur seg/kan bli snudd.

I følge en venninne av meg, der jenta snudde seg bare noen dager før fødsel, var dette ganske ubehagelig, men det gikk.

du får sikkert tilbud om et snuforsøk ganske raskt!

lykke til!

Skrevet

Skal til jordmor 18 aug. Var på sykehuset for ny ul og bekkensjekk i går, men fikk ingen svar der og da, så de skulle ringe meg så fort de fikk svarene. Fikk ta det over telefon så jeg slipper å farte frem og tilbake så mye:) vet at de kan snu seg så lenge de ikke er festet (noe snuppa ikke er), og hun beveger seg masse, så er jo bare å håpe.. Det virket ikke som om de på sykehuset (AHUS) var noe for å prøve utvendig snuing, noe jeg også er skeptisk til i utgangspunktet. Jeg forstår at setefødseler og hodefødsler kan starte likt, hvis babyen faktisk ligger å presser ned i bekkenet (enten det er med hodet eller rumpa), men hos meg så ligger jo ikke noe nedi bekkenet i det heletatt..må hun snu seg / eller dytte rumpa nedi for at det i heletatt skal skje noe? takk for kjappe svar;)

Skrevet

Hei

Fødselen starter på sammen måte uavhenging av leie. Har to tanter som har hatt setefødsler og vanlig og det er helt likt i følge dem. Fastlegen min har vært kirurg og tatt i mot endel barn som det var seteleie på og forskjellen er at det letteste av fødselen er først,og så det hardeste til slutt da hodet skal komme...

Ganske likt da,det er jo hodet som er jobben å få ut,kroppen går av seg selv da hodet er ute.. Så da blir det jo motsatt med rumpe først! Det var ihvertfall slik legen min fortalte og da virket det i grunn veldig logisk, siden jeg husker jo første fødsel og etter hodet kom jo resten på neste pressrie..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...