Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Noen som gjør det så veldig synlig. Jeg for min del ville syns det var rå-flaut å gå på f.eks foreldremøte da jeg var 14 år, med en pappa som hadde navnet mitt tatovert over hele armen. Er det bare jeg som tenker sånn? For ikke å snakke om dersom min rynkete, lille farmor skulle tusle rundt med pappas navn på den ene leggen, og tantes på den andre.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Kommer kanskje an på barnet? Noen ville syntes det var kult, andre ikke. Om min mor hadde tattovert navnet på oss barna vet jeg ingen av oss hadde syntes det var flaut. Men vi er kanskje oppdratt litt mer "openminded"
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Syns det er kjempe fint jeg, har tenkt å gjøre det også, ta barnets navn og fødselses dato i den tattoo, enten på leggen el på armen. Syns det er kjempe stilig
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 hehe.. glad jeg ikke tattoverte navnet på eldstemann ja.. ikke viste jeg da at jeg skulle ende opp med 5.. skal tattovere noe lite som symbioliserer alle 5, men vet ikke hva enda. (men nå liker jeg veldig godt tattoveringer da:)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Regner med at de foreldrene som velger å tattooere barnas navn, meg selv inkludert, har et litt annet appearence i alderdommen enn din rynkete lille farmor.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Hadde ikke gjor meg noe om mine foreldre hadde mitt navn tatoert på kroppen. Hvorfor er det så flaut? Men ville ikke hatt mine barns navn på kroppen selv. Da ville jeg heller valgt tatoeringer som symboliserte barna.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Mamman_til_<3<3<3<3<3 (hehe) : Har du mange tattoveringer fra før av? Jeg tok nettop en for å symbolisere alle av venner og familie jeg er glad i, en enkel setning rett og slett:)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 For ikke å snakke om at barna vil være mer openminded, som en over her påpeker.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Tenker også på evt søskens navn. Noen dekorerer jo hele ryggen med navn og fødelsdato til førstemann, hva med de som kommer etter da? Får de bare en liten flekk på leggen eller armen?' Ingen vet jo med sikkerhet hvor mange barn man får.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 Akkurat på det kan jeg være enig anonym, å tattovere en diger en som det du beskriver hadde ikke vært så lurt.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 hehe, ja 4 stk.. tenkte bare på et tegn jeg da, noe som symboliserer tallet 5..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #13 Skrevet 11. august 2009 Tenkte for et år siden å tattovere navnene til barna i kinesisk tegn i nakken. men når jeg fant ut at begge barna har flere tegn hver ,tilhørende navnet sitt ble det mye. nå er jeg på vei på med nr 3, så jaggu bra jeg droppa det, ellers kunne man sett nedover ryggraden min etter tegn,hehe. Sant sant. jeg ville nok ikke syntes det var så morro om mamma hadde synlige merker med mitt navn, men om jeg hadde visst hu hadde det,men ikke som var synlig hadde jeg kanskje vært litt stolt! men jeg er stoltere av å ha en mor som ser ut som en bestemor for barna mine, og ikke en eldgammel sjømann;) Tiden var litt andelerledes da den generasjonen var ung. når vi er gamle så sitter vi på gamlehjemmet å diskuterer tattoo og det er helt normalt,hihi
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #14 Skrevet 11. august 2009 Sambo har tatovert hele den ene armen i viking-motiv. Med vikinger, to ulver, en ravn ol. Sønnen vår fikk velge hvilken ulv han skulle være og hvilken lillesøster (som fremdeles er i magen) skulle være. Sa de har fått hver sin ulv, og sønnen var en kjempestolt;) høres kanskje litt rart ut, men vi syntes det var en grei ting, noe vi veit om, som betyr noe for oss men som ikke er sa opplagt når barna blir store. Men kjenner flere som har tatovert navnet til barna, og syntes det er fint jeg. Liker betydningsfulle tattoo:)
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 11. august 2009 #15 Skrevet 11. august 2009 Ah ok:) Ingen dum ide det
babygullz <3 vilde Skrevet 11. august 2009 #16 Skrevet 11. august 2009 enig med den atden blir litt kjip å tatovere førstemanns navn stoooort og nestemanns lite, fordi man ikke har plass.. man vet jo ikke hvor mange barn man får nei... Her har jeg tatovert nederst på ryggen på høyre siden, så er plass på venstre side og;) og får jeg mangen flere barn så er det godt med plass rundt hele hoftepartiet
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #17 Skrevet 11. august 2009 Min pappa hadde mitt navn tatovert Han var sjømann og det var en typisk sailer tatto Nå er min sønn oppkalt etter han og jeg skal ta den samme tatoveringen med min sønns/pappas navn som skal symbolisere dem begge
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #18 Skrevet 11. august 2009 Jeg syns hvertfall at å tattovere navnet på barna er mye bedre enn tro,håp og kjærlighet på kinesisk eller no lignende. Det er så mange rare tattoveringer som kanskje er kule der og da men om ti år så syns du bare det er teit. Mens barna dine vil du jo ta vare på uansett hva som skjer. Det er liksom ingenting i verden som er mer permanent enn det. Og tatovering er jo permanent :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå