Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Jeg skal dit torsdag til søndag. Har aldri vært der før, så jeg håpet noen her kanskje har noen tips til meg? Hva er verdt å se? Hva må jeg shoppe? hehe.. den er viktig!! Bra kafeer? Reiser med jobben, så det er uten barn )
Gjest Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Har vært der et par ganger, er ikke så veldig kjent men... Paris er en stooor by, så man må ha tid for å komme over mye. Ha gode sko. Ved første gangs besøk er vel hovedgaten Champs Elysee en sikker vinner, her er det masse butikker. Triumfbuen ligger i den ene enden, mens du har museet Louvre i den andre enden. Ellers er det en masse stikkgater med shopping rundt omkring. Ville vel tatt en tur i Eiffeltårnet, kommer ikke unna det. Det latinske kvarteret er veldig koselig og har masse hyggelige butikker. Jeg har aldri hatt tid, men hvis du har, ville jeg sett Montmartre og Sacre Ceur.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 11. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2009 Tusen takk for svar! Eiffeltårnet har jeg veldig lyst opp i, men har hørt at det er timelange køer... sukk.. Får se hvordan det er når jeg kommer dit. Har sett på et infoskriv om turen vår at vi skal på disse stedene som du nevner her, pluss på cabaret. Det blir bra! Men så var det shoppingen da. Er det veldig dyrt der? Noen butikker man MÅ innom?
stjertløvetann Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Paris je t'aime! Jeg vil også dit!!! Må se Eiffeltårnet, Triumfbuen, Champs Elysee, Notre Dame, Sacre Coeur, Katakombene, de 2 gravlundene (med gravene til Jim Morrison, Edith Piaf, Oscar Wilde, Sartre, de Beauvoir m. fl), Louvre-museet med bla Mona Lisa, Montmartre, Bastillen, Place de la Concorde og Luxembourghagen. For å nevne noen.. Det var dette vi fikk med oss på 4 dagers bryllupsreise, med intens spasering (tok bare metroen 2 ganger, opp og ned til Montmartre), får masse gratis opplevelser ved gå rundt, og sette seg på en kafe med litt rødvin når man blir sliten og trenger en pause. Blir jo litt anderledes når du reiser med jobben da, men dette er nå det jeg anbefaler Vi dro ikke til paris for å shoppe, så der er jeg blank gitt. Men om du er musikkinteressert så kan du jo sjekke hvilke konserter som går. Vi fikk med oss et av favorittbanda på Elysee Montmartre, og det var en uforglemmelig opplevelse
Snuttemor Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Må opp i Eiffeltårnet...og som du nevner er det timelange køer. Vi kom dit en morgen kl. 09.30.....det var bare å glemme. Neste dag var vi der kl. 08.30 og vi ventet kanskje 1-1,5 time før det var vår tur. Anbefaler gjerne å ta en sightseeing buss og hoppe av der dere måtte ønske. Området rundt Sacre Ceur er fantastisk og med et koselig torv med restauranter ypperlig for lunsj og for å nyte utsikten over byen. Ellers likte vi også godt Latinerkvarteret. Champs Elysee + Triumfbuen er også et must ved første besøk til Paris. Shopping er ganske dyrt i Paris, men mye fin vindusshopping på Champs Elysee og Lafayette kjøpesenter. Finnes også rimeligere kjedebutikker rundt om i byen som f. eks. Zara etc. God tur!
Gjest Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Hadde ikke dratt til Paris for å shoppe annet enn opplevelser og god mat. Evt hvis du vil ha feks en veske av det og det merket så er jo muligheten der, men bare klær blir for dyrt.
Wifie Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Er ofte i Paris Siden du ikke har vært der før, kommer du ikke unna turistplassene Tour Eiffel så klart - timelange køer for å komme opp med heis, men dere kan ta trappene, du kommer ikke helt til toppen da, men langt nok opp til å få en fantastisk utsikt Kunstnerkvarteret oppe med montmatre er kjempekoselig Shopping så kan du gjøre overalt, men det finnes et stort kjøpesenter som heter Galerie Lafayette, der det er alt mulig For barn, så finnes det flere butikker, kalt Vertbaudet, det finnes flere, tilfelle dere går forbi en, så ta turen innom dit. Museer er det massevis av Båttur på seinen er forsåvidt koselig Og tja, ta med en turistguide og se hva dere finner som ser kjekt ut. La Duree er en te salong på Champs elysee, og de har verdens beste Makroner - DYRE - men absolutt verdt en smak. Hvis du står med triumfbuen og ser nedover mot Louvre, så ligger den på høyre side av gata, ikke lange veien å gå nedover før dere treffer på den. Dere kommer nok til å ha det kjempefint uansett hvor dere befinner dere i Paris
PrøvLykken Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Shoppingmuligheter i fleng! Det trenger ikke være dyrt, hvis en går på de rette stedene. Les Halles er ok kjøpesenter midt i byn. Ellers har La Defense det beste kjøpesenteret. Ta RER A en stopp fobi charles de gaulle etoile. Senteret går i ett m rer-en. Viss du går ut, får du se den store, nye triumfbuen. Det er tre triumfbuen på lang rekke. denne, den kjente og en liten forran louvre. Deter også en fin handlegate som starter i latinerkvarteret. husker ikke navnet... Rue de rivoli er også handlegate, ganske nær les halles og notre dame. concordeplassen er forresten bortkastet, bare en stor rundkjøring... Viss du liker museum, er d`orsey fantasisk (impresjonistmuseum) skal du i louvre, bør du vite hva du skal se før du går dit. det er enormt stort... Montmartre er veldig hyggelig, det samme er øyene i seinen.(spes den lille - ile-le-saint-louis) Du ser Paris best ved å gå, så ta med gode sko:-) JEG VIL OGSÅ DIT!!! God tur!!!
PrøvLykken Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 PS. det er mange plasser du kan betale deg opp for å se utover (eiffeltårnet, sacre ceur ol) men på la fayette kan du gå opp gratis uten kø og nesten uten turister;)
stjertløvetann Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Granted, concordeplassen er kanskje ikke det største må-se, men hvis man er litt historisk interessert og likevel spaserer forbi fra Louvre til Champs Elysee så hvorfor ikke..?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 11. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 11. august 2009 Å tuuuuusen takk alle sammen. Skal skrive ned alle tipsene i en liten bok, så kan jeg imponere de andre på jobben. ) Veldig greit å vite hva man skal se etter og hvor man bør gå! Jeg gleder meg kjempemasse nå )))))
annemor80 Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 Vet ikke hvor store barn du har, men det er en butikk som heter Le Petit Bateu, som bl a ligger på champs de ellyssees, (?) som har kjempesøte barneklær. De selges noen steder i norge også, men her er de svinedyre, mens der nede er det omtrent h&m-priser. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå