Gå til innhold

Hvor har dere søkt fødeplass?


Sjørøver *TALL PREGNANT*

Anbefalte innlegg

Nå har vel en del av kommende mars-mødre vært på første legetime. Kanskje vi kan lage en liste over hvor de ulike har søkt om fødeplass? Kan jo være at noen møtes på den store dagen ;)

 

Selv har vi søkt på Asker og Bærum sykehus, og har foreløpig termin 6.mars. Venter fortsatt på svar, men legen antok det var lite pågang i vårt tidsrom. Vi krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva i all verden!!! har dere allerede søkt om fødeplass????

nei det synes jeg er ALTFOR tidlig!!! er jo ikke ferdig med første trimester engang jo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte akkurat som deg første gang jeg hørte det jeg også, men det er noe man gjør på første ordinære legetime. Har med at man skal gå der til ul i uke 17-19..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått plass på ABC på Ullevål og fått time til ordinær ultralyd der også. Skal på ul 2. okt om jeg ikke husker feil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk brev i posten i dag om at jeg har fått plass på AHUS.

Fødte der sist gang også og var veldig fornøyd!

Skal til ultralyd 23 okt og har termin 19.mars.

Gleder meg til å bli mamma igjen til enda et lite nurk:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det har ikke noe med det å gjøre her hvertfall! for jeg får innkallelse til ultralyd på hamar sykehus, og der har de ikke fødeavdeling engang. her er det ikke vanlig å søke om fødeplass når man er på første kontrollen. hvis jeg skulle gjort det på første kontrollen hver gang jeg har vært gravid måtte jeg ha avbestilt 3 ganger jeg da. altfor tidlig å søke om det i uke 8-10 synes nå jeg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karius123: Så artig, samme termin og samme fødested:-) Når skal du ha første besøk der. Jeg skal dit 19. oktober om jeg ikke husker helt feil. Føles som en evighet til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt og fått plass på rikshospitalet. Fødte på Ullevål forrige gang og var ikke fornøyd i det hele tatt. Søkte pr. mail til Riksen med en gang jeg fant ut at jeg var gravid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at jeg skal søke om å få føde på Tønsberg, termin 8. mars. Hører egentlig til Hønefoss, men det er så fryktelig langt å ligge i en sykebil. Mange her oppe som har født i bilen på vei til sykehuset og det orker jeg ikke tanken på. Har mange slektninger i Vestfold, så det faller som et naturlig valg for meg. Spurte legen om når vi måtte søke, hun mente at det holder å søke en eller annen gang etter UL, når termin er fastsatt osv.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på legetime (igjen) 7 September.

Vet hvor jeg vil føde. (Elverum) men har ikke søkt enda.

Vil vente til jeg har vert på Ul med det.

Ul får jeg sikker på Hamar, selvom det ikke er fødeavdeling der.

Termin: 6mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker alle om fødeplass på 1. kontroll hos lege? Det gjorde ikke vi i alle fall. Var på kontroll i uke 9 og legen nevnte det ikke. Skal tilbake til legen i uke 13/14 - blir det seint å søke? Og får jeg nå ultralyd automatisk nærmest legen eller min egen bostedsadresse - eller må vi søke? Forvirret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro. Det er vanlig at man søker fødeplass sammen med legen på første kontroll, mellom uke 8 og 12 en gang. Det er det stedet du får fødeplass på som kaller deg inn til UL omkring uke 16-18.

 

For det som bor i Oslo er det litt anderledes, fordi det er trangt om plassen på de mest populære fødestedene, som Ullevål og Rikshospitalet. Derfor er det mange som søker selv tidlig i svangerskapet for å få plass.

 

Det har jeg gjort, og fått plass på Riksen. Det var der jeg var sist, og derfor følte jeg at det var viktig for meg å komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at det er flere om beinet her i Oslo, og at man derfor må søke tidligere?! Her var det i allefall legen som spurte på første ordinære time..

 

Har også termin 6.mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forige svangerskap (som slutta etter 20 uker) søkte vi ullevål i uke 12, fekk ikkje plass. No fekk eg automatisk plassder pga det som skjedde i januar. Ser at det ofte blir tidlig fullt i oslo området, så eg rådar alle mars 2010 her om å søka der du ynskjer snarast. Har termin 12 mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke søkt plass enda, men skal ha plass i Skien. Får jeg ikke der, rekker jeg ikke frem til sykehuset så det er ikke noe valg.

 

har termin 9.mars. Noen andre som også skal i skien på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anette:-)

 

Jeg bor i Skien og har termin 1. mars. Jeg kan ikke egentlig se noen grunn til å søke om plass der, det er vel ingen andre fødeavd i fylket for den i rjukan er vel lagt ned hvis ikke jeg tar feil.. MEN jeg har fått utdelt et skjema av legen som skal sendes til sykehuset, i følge legen min så er det bare for at føde avd skal vite sånn ca hvor mange som kommer på den tiden:-)

Ikke bekymre deg du, det er nok plass til oss alle i Skien, og kanskje vi treffes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er ikke sikker på om det er noen i rjukan jeg heller, men bor i siljan så er uanett uaktuelt :) Har også fått et sånt skjema som jeg skulle sende. Legen nevnte ikke noe på at jeg måtte søke så det går nok greit! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt på KK på Haukeland og er rimelig sikker på at jeg får plass. Venter tvillinger og er vel eneste stedet her i fylket jeg får føde tror jeg.. :-) Håper bare vi rekker frem i tide, er 2t. kjøretur :-S Har forløpig termin 3. mars, noen andre fra bergenstraktene her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også termin 26 mars:) Søkt plass på Rikshospitalet. Ikke fått svar enda. Noen som vet hvor lang tid det tar å få svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må man faktisk søke om fødeplass? gjør ikke jordmor det for deg da? hmm.. men jeg har tenkt til å søke på sykehuset i Arendal, tror de har lystgass der å :P kan ikke være foruten!!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...