dixie79 Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Ser att mange her inne har barn fra før Så lurte på om noen hadde drevet med baby svømming, og hvordan di da syns det var.. Syns att det høres så utrolig koslig ut, og noe jeg kunne tenkt meg å prøve selv etter baby'n kommer. Noen som har noe å fortelle om det? Når er det vanlig att man begynner med det?
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Hei, hei. Vi var på babysvømming med datteren vår og det var helt herlig! Hun trivdes godt i vannet og vi fikk veldig god kontakt og kvalitetstid med lillesnuppa. Tror det er anbefalt å begynne ca. ved 3 mnds alder, men er litt usikker. Vi har ihvertfall tro på at babysvømmingen har gjort datteren vår veldig fotrolig med vann, og hun elsker å bade på stranda og i svømmehallen. Jeg vil absolutt anbefale det!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Jeg begynte på babysvømming da jenta var 7 uker... Gikk kjempebra.. Var både over og under vann.. Små babyer har jo denne lukkerefleksen som ikke virker hvis man venter for lenge....
HeidiL Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 har ikke barn fra før av, men har tenkt til å begynne med dette nurket, så har sjekket litt rundt. De som arrangerer det her i byen sier at baby kan starte når 6 ukers kontrollen er over og baby veier over 3 kg...
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Babysvømming er helt supert. man får nyte samvær med babyen og den opplever bevegelsesfrihet og glede i vannet. for den motoriske utviklingen kan dette også anbefales. babyen kan som tidligere nevnt begynne etter 6ukers kontroll men de fleste har ennå mer glede av det når babyen akn holde hodet godt gj.snittlig 3mnd alderen. lukkerefleksen forsvinner ved 6mnd alderen hvis den ikke er trent. hvis den trenes før dette tidpsunket kan den vare helt til 7-8års alderen. vår datter er to år har lukke refleks fortsatt, kan svømme under vann. hoppe fra kanten, orientere seg - finne kanten for så å ta tak og henge seg fast. dette og mye annet lærte hun på babysvømming da hun var ca 6mnd. vi gikk to ganger i uken fra hun var 3-7mnd helt fantastisk.
line_mor Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 hei, jag gikk på babysvømming med datteren vår, det var veldig kos, var liksom bare vår stund,så sakl i veien igjen nå også, ble kjent med mange også, så det må du bare prøve,
hormonia&alienimagen3 Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 vi er på babysvømming/svømming og har vært det siden scnuppa mi var ti uker ca. Hun ELSKER det,og resutatet er jo at vi hadde en ukentilg aktivitet som var vår og hvor vi koser oss glugg.Når ungen ble 6/7 mnd begynte hun og få juice og pølse rett etter svømmingen også,ungen er super sosial idag og elsker vann...Har alle intensjoner med og fortsette med det etter at jeg har født nummer to og,med begge men til forskjellige tider.Da har eldste alene tid med meg og minste =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå