Gå til innhold

Da er min lille kommet!!! (litt langt)


Kristilina83 2blå+blå spire

Anbefalte innlegg

Tirsdag 4. August kl 03.25 gikk plutselig vannet mitt, uke 35+4. Ringte føden og det kom en ambulanse og hentet meg, hode til lille lå så langt ned i bekkene når jeg kom til sykehuset at jeg fik lov til å være oppe å gå, heldghvis. Jeg ble først undersøkt tirsdags formiddag,og lille hadde det bra i magen men jeg var ikke moden i det hele tatt så de skule gi meg en dag før de begynte å gjøre noe....men jeg fikk antibiotika intravenøst hver 4 time hele døgnet, dette skulle jeg ha helt til lille var født.

 

Onsdag 5 morgen var det ikke noe forskjell på modningen så da begynte de med modningskur, fikk en kapsel plasert helt opp mot livmortappen, og skulle ha en ny etter 6 timer. Etter 2 sånner begynte jeg smått med rier på kvelden, men ikke av noe spesiel styrke. men nok til at legen ike ville gi meg ny modnings pille...Riene dabbet av om natten.

 

Torsdag 6 lite endring i modningen, de startet da opp igjen med nye modningskur, dette er siste dagen de kan gi meg pillene.Fikk en om morgenen og en ny kl 16.00. Da var det også vakt bytte og jeg fikk en heltutrolig jordmor. Det første hun gjorde var å gi meg klyx i håp om at det skulle iritere nok til at det kom rier, også fik jeg en modnings pille, mens jeg lå med den satte hun også modnings akupunktur på meg....plutselig var det mye som skjedde....Jordmoren ba meg også om å stimulere brystvortene...dette hjalp og riene kom og var litt kraftigere enn kvelden før. Men de hadde liten innvirkning på modningen av tappen....de dabbet også av på natten....

 

Fredag 7. Nå har de bare 1 dag igjen på å få meg klar til fødsel før det blir KS Lille har virkelig ombestemt seg og vil ikke ut, De kom inn på rommet og hentet meg på morgenen og trillet meg inn på fødestuen. Nå er der drypp som står for tur. Kl 09.40 starter de drypp behandlingen. Jeg hadde nå 2 cm åpning men hadde en 1-2 cm tapp igjen og den var middels hard. Dryppet starter fort å gi meg rier...som blir kraftigere og kraftigere....Men det forblir 2 cm åpning,kl 15.30 er det vakt skifte og jeg har fremdeles 2 cm åpning, og inn døra kommer super jordmoren fra dagen før. Jeg gir klar beskjed om at jeg ville ha epidural da jeg ikke fikk puste mellom riene pga dryppet, det var mye usikerhet om jeg skulle få det siden jeg ikke hadde noe framgang. Men det ble bestemt at de skulle prøve, fikk epidural kl 16.10 og 16.30 hadde jeg plutselig 5 cm åpning så dette var rette valget. Kl 16.50 hadde jeg full åpning og pressriene stratet lå bare og kjente på de første riene...

Etter 3 rier begynte jeg å presse, og etter 2 press var gutten min ute....

 

Han var 2495 g og 46 cm lang

Vi er enda på sykehuset siden han er 1 uke prematur men vekt kurven har snudd og han begynner å legge på seg nå. Han sovner fort ved puppen så han får også av kopp så han skal få nok næring til å bli stor og sterk.

 

Jeg savner Guttene mine hjemme veldig og håper at jeg kanskje kommer meg hjem før helgen :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer så mye med den lille gutten:) Godt å høre at alt gikk bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye:) det var omtrent samme historie som meg, jeg hadde termin 18 sep, men vannet gjekk hos meh og, eg føda 8 august, 6 uker før termin:) jaja, deili å ha na ute og, sjøl om hun sko vært litt lenger inni for hennes skyld...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...