Gå til innhold

Noen som vet?? Trenger fort svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 uke etter jeg og mini flyttet inn i en leilighet, fikk jeg sms av utleier: Hun hadde lakt ut leiligheten for salg! Det har vært masse visninger her, han eiendomsmegleren tar direkte kontakt med meg om evt visning. Men nå er jeg så lei, flere ganger jeg har fått varsel dagen før visning. Fikk melding igår, om han kunne ha visning idag. Skrev jeg at det ikke passet. Kan jeg si at det ikke passer? (det passer faktisk ikke da..) Er det ikke noe at de må gå beskjed så og så lenge før visning? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I husleieloven står det at leietaker "i tiden før utflytting" plikter å gi adgang til visning i "rimelig grad." Men så vidt jeg kan forstå dette gjelder denne plikten bare om ditt leieforhold er i ferd med å utløpe/du er blitt oppsagt e.l.

Rimelig grad vil uansett helt definitivt gi deg adgang til å medvirke i beslutninger om når visning kan skje og hvor ofte. Utleier kan ikke gå inn i din bolig uten din tillatelse.

Jeg er ikke jurist, og skal ikke garantere at min tolkning av husleieloven er korrekt. Ville tatt en telefon til leieboerforeningen og bedt om råd, tlf 23 15 74 00.

Skrevet

1 uke etter dere flyttet INN og så legger de ut leiligheten for salg? Den skjønte jeg ikke.

Det vanlige er at huseieren skal få lov å ha visning hver siste uke i måneden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...