Gå til innhold

Jeg trodde det var tredjemann som var luringen jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har holdt meg veldig rolig så langt. Ikke stresset med noen"sette i gang fødsel" aktiviteter egentlig, har jo...ehmm... hoppet litt i høyet og sånt, men ikke styrt med noe. Hadde hele tiden magefølelse på at vesla skulle komme før termin. Vel... Så mye for den magefølelsen.

I dag kjenner jeg faktisk at jeg er litt nedenfor og lei meg - lei rett og slett. 2 dager over er ikke noe å sutre over, jeg vet det, men fikk meg en liten knekk i dag tidlig likevel :-( Begynte så fint på termindagen. Murret godt i mage og rygg og hadde en liten blødning på morningen. "Yes!", tenkte jeg, nå skjer det noe vettu... Neeeeida... Noen harde kynnere og nada nix mer. I går var det ingenting. Var på kontroll og tvang meg til å gå en del selv om jeg egentlig ikke orker pga bekkenlager. Fikk noen heftige kynnere på kvelden igjen, men det var jo bare kynnere, ikke mye hjelp i dem.

Så i natt begynte det å murre igjen. Fikk noen korte tak også sammen med murringen som jeg faktisk vil sette i kategorien milde rier og ikke bare kynnere. Litt sånn helt i starten av fødsel-rier liksom. Var på do i 4-tiden og blodig utflod igjen. Fikk litt håp. La meg, fikk noen små"rier" til, men sovnet til slutt. Stod opp for en halvtimes tid siden. Blod borte. Smårier borte. Kynnere borte. Murringer borte. Lei meg! Fader også, trodde faktisk det kanskje så smått var igang jeg nå! *snufse litt selvmedlidene* Dette er jo sånn tredjemann skal holde på det, luringen, ikke fjerde ungen, den skal bare komme pent den...

Uff, ikke noe munter fra meg i dag altså. Fint å ha noen å sutre til i hvertfall da! Går det greit med dere andre her inne da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig å vente.... Men det høres jo ut som det skjer noe likevel,da :o) Blødninger, murring og smårier må vel bety modning og kanskje åpning? Kan i alle fall håpe at fødselen blir kort og grei når det først setter skikkelig i gang. Jeg satser på at du er i latensfasen nå -den kan jo ta tid- og at du innen kort tid får vondt så det holder og vips var babyen ute:o) Lykke til!

Mine små kommer først på å kikke ut mange dager over termin- så lenge at jeg setter meg ned og griner: "den kommer jo aldri..." DA våkner babyen for å komme ut og trøste :o)

Skrevet

Skjønner at du er lei nå, Alva.. Men nå skjer det ting :D! Syns det virker som om du er igang jeg nå, men at det kan ta litt tid. Men plutselig begynner det for fult når du minst venter det :)

Jeg har det på samme måte med rier og slikt, men ikke noe blod eller slimpropp. Så jeg og bare venter og venter.

Lykke til, Alva :) Hold ut!

Skrevet

håper frøkna bestemmer seg får å ta turen ut snarest mulig;-)

det er fullstendig lov å ha slike dager hvor man rett og slett er drittlei.og her er rette stedet å få det ut, ja;-)

jeg "spår" at hun kommer i morgen, og deler bursdag med min herlige niese;-)

Skrevet

Takk for trøst dere to! :-)

Jeg er nok litt bortskjemt her jeg da, har fått på termindage, 3 dager før og så begynte det på kvelden dagen over sist, så har egentlig ikke gått noe videre over termin før. Dessuten var jeg jo så sikker på at hun ville komme før, så er nok derfor jeg fikk litt knekk.

Joda, det skjer helt sikkert noe i kroppen nå, det bare virker så stusselig ;-) Får opp forventingene, og så nei... ikke noe. Er også litt redd for at det plutselig skal sette i gang med full styrke og gå fort (har født fort før), for jeg har 1,5 time å kjøre til sykehuset, og vil nødig måtte føde i bilen eller ambulansen. Akkurat nå skulle ejg ønske mannen var jordmor eller noe sånt, så kunne han ha sjekket hvordan jeg egentlig lå an i løpet, hehe...

Lykke til dere to også da :-)

Skrevet

føler med deg jeg også...syns det er py å gå å vente på tegn på at noe er i gang. Det er noe med hva man har sett for seg. Førstemannen min kom i uke 36 så jeg føler jeg er laaaaaaangt på overtid allerede, men har ikke termin før om 3 dager.

Skrevet

Jeg føler med deg da! Det er jo umulig å forholde seg rolig og avstressende og tenke på at ungen kommer når den kommer - når du har blødninger, murringer og kynnere og det som er. Det er jo klart ting skjer i kroppen nå, så såå lenge til er det vel ikke! Lykke til! :-)

Skrevet

Takker :-)

Hadde eeeeen ynkeig liten smårie nå nettopp på sånn ca 10-5 skunder, og så tyst igjen. Begynner faktisk å minne meg litt om sist gang dette her, da hadde ejg det slik natten før og gikk med en og annen rie på dagen før det begynte skikkelig om kvelden og jeg fødte på natten. Hmmm... Blir spennende å se om det følger opp. Har hatt litt følelse på 12. august siste uken, men aner virkelig ikke.

Skrevet

Hei hei Alva:-)

Skjønner godt at du er sliten!!! Ikke noe morro å gå sånn å vente.. Sender masse fødestøv til deg,å håper babyen kommer snart... De siste dagene har jeg logget meg på her bare for å se hvordan det går med deg!!!

Lykke til

Skrevet

he,he.. jeg har også kikket etter deg her inne Alva. Skjønner godt du vil ha ut ungen nå, men tror det er mange som er glad for at du er her inne enda! Du er så flink å svare på alle sp, og du blir nok savnet når du har født :)

Men du må ha masse lykke til!! Det blir nok hvert øyeblikk tenker jeg :)

Skrevet

Før klokka ni ikveld er det sikkert på`an igjen. Bare vent å se du!!!!:) LYKKE TIL

Skrevet

er lov å ha litt selvmedlidenhet etter en sånn natt.. er fryktelig kjedelig å tenke at det kanskje er i gang bare for at det skal stoppe igjen..

ønsker deg lykke til hvertfall, håper det setter i gang for fullt snart!:)

Skrevet

Stooooor klem til deg.

Har den tredje på gang her, og han ER en luring. 2 dager med slim og små blødninger, og ukevis med maserier.

Nå er jeg på sykehuset, fikk konstatert 5 cm i går og at de kan ta vannet, men maseriene er såpass tette at de venter av litt for ellers kan det visst bli ganske heftig når de tar vannet.

Har fått høyt blodtrykk også, men når man har vondt hele døgnet er vel ikke det noe rart eller ?

Takk og pris for mobilt bredbånd og laptop :) Også håper vi på bebis til oss begge rimelig kjapt :)

Skrevet

Hei Alva.

Hvordan var den tredje fødselen for deg da? Var det en luring? For meg var den tredje fødselen veldig lik den andre. Startet med at jeg våknet av rier kl 0315, og jenta kom litt over halv sju på morgenen. veldig rask og lett fødsel. Er litt bekymret nå jeg også på at nr fire er den som blir helt annerledes.

Ønsker deg uansett lykke til med nært forestående fødsel, når det kommer blod er det jo tegn på at det blir åpning.

Skrevet

Du kan da umulig være langt unna fødsel amlip! Håper du snart er ferdig :-)

Tusen takk for trøst og støttende ord jenter, er så deilig å ha noen og klage til som trøster en tilbake :-) Nå er det stille her, ingen murringer eller noe på et par timer, så vi får se om det tar seg opp i kveld eller om det fortsatt går noen dager. Om ikke noe før så skal jeg til JM om 3 dager og da kommer jeg til å forlange at hun stripper, hehe... Det hadde god effekt sist gang.

Og vi sees vel igjen inne på Småtroll 0-1 år på DiB vel? Håper nå i hvertfall dere kommer over når dere føder, er så koselig å følge videre de med barn på samme alder :-)

Skrevet

HeiHei!

Føler virkelig med deg! Går 5.dagen på overtid her og har vel mindre tegn enn du har:(... helt stille og rolig, noen maserier innimellom flekkene, men that's it. Har hatt veldig vondt i ryggen i en hel evighet, så det ser jeg ikke på noen fødselstegn, akkurat. Var til stripping på termindatoen, men har sålangt ikke gitt noen effekt. Blodig slim et par dager etterpå, men ikke mer. Er rimelig lei sjøl og det er lov:)!!

Jeg har også hatt følelsen på 12.08. så vi får krysse fingrene for at det er dagen:) Min første (og eneste) brukte veldig lang tid på både åpningen og fødselen, så regner ikke med noen styrtfødsel her i gården heller, men håper jo at det skal gå relativt fort når det først setter igang:) Kontroll i mårra, så får se om det har åpnet seg noe i det minste:)

Håper det snart er over for oss jenter på overtid:)! Lykke til!

Skrevet

Min tredje var en luring, og på sett og vis minner denne dagen i dag en del om slik det var samme dag som fødselen startet da.

Da ble jeg strippet på kvelden 2 dager før termin og slimproppen begynt eå gå like etterpå dette og gikk over 2 dager. Hadde masse sterke kynnere og litt små-rier som var litt vonde, men veldig korte og gav seg hele tiden. Natten før jeg fødte var det litt osm nå, fikk litt små-rier, men gav seg. Så var det lite om dagen før det begynte igjen på kvelden. Jeg hadde korte, ganske liteog uregelmessige rier hele kvelden, men de gikk liksom aldri mer enn 15-20 minutter mellom de med lengst mellomrom mellom heller, så i halv toltiden på kvelden reiste vi innover for en sjekk. Har en legevakt ca 1 time unna der vakthavende JM møtte oss, så slapp vi evt å kjøre helt til sykehuset om det var bomtur. For jeg var slett ikke sikker på om det var i gang. hadde rier med alt fra 2-15 minutter mellom der ingen varte i mer enn 30 sekunder, noen bare i 5-10 sekunder. Hadde 4 cm åpning og ble sendt videre, ankom sykehuset rundt klokken 1.30, og 3 timer etter var han ute.

Nå er jo dette en annen fødsel og et annet barn, så det trenger jo ikke være noen likhetstrekk, men det virker som om kroppen min sliter litt med å komme skikkelig igang, men når det først begynner går det ganske fort.

Skjønner godt at du er nervøs da, når det gikk så fort sist. Lykke til!

Skrevet

Vel, Alva, jeg ligger jo to dager etter deg og har INGEN tegn på fødsel.. Skrev legen i journalen min i dag til og med.. Lite lovende.

Jeg har hatt harde kynnere i mange dager, men i dag er det helt stille. Jeg har ingen utflod i det hele tatt, ingen slimpropp som går eller noe. Kun en irriterende forstoppelse som trykker og babyen hadde gått litt opp fra bekkenet igjen. Ikke festet denne uken altså ;) det var han forrige uke.

Så jeg forstår kjempe godt at du er lei, ja. Fordelen er jo alt du har noen små tegn på fødsel. Har nok prinsessa før helgen, det er jeg sikker på! Men hver dag føles innimellom som et år.. det vet jeg..

Trøste klem.

Skrevet

Ja, dagene over termin er ekstra lange, er liksom så kjipt å faktisk nå dem. Er bare alle andre som skal over, ikke en selv, og så sitter en der da og venter over tiden likevel :-(

Får vel være takknemlig for at noe skjer i hvertfall, vesla er fortsatt godt festet og det pressr veldig mye nedover nå. Har en og annen veldig mild og kort rie, så er kjempespent på om det vil ta seg opp i kveld/natt eller ikke. Regner i grunnen med å sitte her i morgen også...

Du nærmer deg nok snart du også skal du se, endringen kom plutselig her i hvertfall, så det kan jo plutselig skje ting hos deg også :-)

Skrevet

Håper håper håper at noe snart skjer med deg - og at du snaaaaart holder gullet i armene dine :)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...