Gå til innhold

Spørsmål om Ladycomp/Babycomp/Pearly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare mulig å få kjøpt den ny på nett, eller finnes det apotek el.l. hvor man får kjøpt dem?

Må man sjekke temp hver dag for å være sikker, eller holder det å sjekke sjeldnere (antar at de første månedene må man sjekke daglig for å få en profil)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.buenaventura.no

Du må sjekke temp hver morgen før du står opp. Du må ha en regelmessig syklus for at den skal fungere optimalt. Jeg hadde noe uregelmessig syklus og da lyste den gult hele tiden omtrent og hele vitsen med den var borte når man må bruke kondom nesten hele tiden uansett. Jeg hadde babycomp.

Skrevet

Du MÅ ikke sjekke temp hver dag, men det er lurt å gjøre det for da får du sikrere prognoser! Jo oftere du måler, jo tryggere blir signalene. Og som nusseline skriver så funker denne prevensjonen best om du har regelmessige sykluser.

Og nei, så vidt meg bekjent kan du ikke kjøpe den på andre måter enn å bestille fra www.buenaventura.no.

Skrevet

Forresten- jeg har vært veldig fornøyd med BC, brukt det i 7 år. Og ja, man bør sjekke veldig jevnt i begynnelsen for å få en profil, og det hjelper også å plotte inn tidligere mensdatoer, om du har dem. Da skjønner den mer av syklusene dine. Bakdelen med dette prvensjonsmiddelet er at man må bruke annen beskyttelse i skumle faser. Jeg har en mann som er ekstrem lite lysten på dette (kondom), så det blir litt hopping av i svingen- noe som jo ikke er trygt. Jeg tenker derfor på å finne noe annet, for jeg vil for all del ikke bli gavid igjen.. men jeg finner ikke noe godt alternativ.. Vil ikke ha spiral, hørt mye neg om dette også, vil ikke bruke hormoner- og sterilisering føler jeg er for tidlig. Før brukte vi pessar i de røde fasene, og det funket veldig fint. Men nå selges ikke dette i Norge lenger- så da står vi igjen med kondom da.. Bortsett fra dette er BC kjempefint, har alltid oversikt over syklusen, og v en evt graviditet vet man når man har el og når termin blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...