Gå til innhold

Regnes jeg som førstegangs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde planlagt ks med 1. mann og skal ha vanlig fødsel nå. Regnes jeg da som førstegangs med tanke på selve fødselen? Noen som vet hvor lang tid en gjennomsnittsfødsel tar (fra man skjønner at noe er på gang til barnet er ute)?

Er så nervøs for å ikke rekke til sykehuset... Har flyttet 1 time unna sykehuset. Mannen min jobber i nærheten av sykehuset, men må jo hele veien hjem og hente meg hvis noe skjer på dagtid før vi kjører hele veien tilbake.

Foreldrene våre bor heldigvis i nærheten av sykehuset også, så jeg ser for meg at vi evt kan være der til sykehuset synes jeg er klar nok til at de vil ta meg i mot.

Æsj, merker at jeg bruker alt for mange tanker på dette her....er nok litt kontroll-freak når det gjelder planlegging og litt satt ut fordi jeg ikke aner hva som skal skje og når...

Går vel greit for meg som alle andre ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Du regnes som førstegangsfødende, ja, det er dette barnet som skal "bane vei" for første gang gjennom bekkenet. Tror gjennomsnittet er 18 timer eller noe sånt, så du bør ha tid nok. Jeg hadde det på samme måten som deg - planlagt ks og så vaginal fødsel. Tok 10 timer fra første ri, men hadde hatt mange timer med kraftige, ikke-vonde kynnere dagen før som hadde gjort god modningsjobb. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...