Gå til innhold

Jeg ble slått av min far

Anbefalte innlegg

Skrevet

han var veldig hardhent og røff under hele min oppvekst.

Nå har jeg to små og har vært hardhent mot dem noen ganger, noe jeg ALDRI hadde trodd om meg selv!

Jeg vil ikke skrive mye om dette..

Men vet noen hvor jeg kan få hjelp? :((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det fordi du har et temperamangproblem? Eller er det fordi du ikke klarer kontrollere din egen styrke.

Dømmer deg ikke, har et veldi temperamang selv og er livredd for å miste kontroll når ungen kommer å vokser til..

Skrevet

Det er bra at du innser at du trenger hjelp! Det du har opplevd i din barndom er trist, og er nok med å forklare hvorfor du har vært hardhent mot dine barn. Det er likevel du som er voksen her og har ansvaret. Det du derfor må gjøre er å søke hjelp umiddelbart, kontakt gjerne mange forskjellig instanser; fastlege, psykolog, dps (distriktpsyiatrisk senter, bare google det), Alternativ til vold http://www.atv-stiftelsen.no/, psykiatrisk sykepleier på helsestasjonen der du tilhører.

Dessverre mye ventetid der ute, men det finnes jo privat psykologer, og selv om det er dyrt så er vel barna dine verdt det.

Hva er det som har trigget disse situasjonene? Er du alene med barna? Da er du vel under mye press hele tida, barnevernet eller helsestasjonen kan være med å avlaste deg hvis du ikke har venner eller familie. Er du sammen med noen så søk støtte der, kanskje mindre skummelt å dra til lege med noen andre.

Håper du får hjelp veldig fort! Og husk at du har ansvaret for hvordan dine barn har det, og det er synd om de også må oppleve en voldelig forelder. Bra å ta tak i problemet før det blir større, lykke til!

Skrevet

Det sies jo at vold avler vold, det er vel noe i det. Atferdsmønstre dannes jo gjerne når vi er små. Det finnes faktisk spesielle sinnemestringskurs rettet spesielt mot jenter som blir fysisk hardhendte når de er sinte. Ville kontaktet noen av de som er nevnt i svaret over og hørt om muligheten for dette. Husk: barn er uskyldige!! De fortsår ikke bedre, vet man kan bli sint, men å slå skaper kun usikre, innadvendte og redde barn. Du må lære deg andre strategier for å takle dem når du blir sint. Lykke til! Bra du innser at du må gjøre noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...