septembermum Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Jeg skal til jordmor 11 dager før termin. Kan jeg be om å bli strippet/tøyet uansett om jeg har fått åpning eller ei ? Eller må man ha fått åpning?
Lilli med småtrolla Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Jeg tror dette varierer fra jordmor til jordmor. Min jordmor har sagt i fra om at hun ikke utfører stripping før termin. Min lege sa han ikke utførte stripping før termin med mindre jeg hadde tegn på modning
Gjest Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 De jeg har snakket med om dette av jordmødre og fødselsleger (vært til noen forskjellige i de ulike svangerskapene nå) stripper ikke med mindre man er ganske moden og har minst 1-1,5 cm åpning, og ikke alltid da heller. De færreste stripper så legne som 10 dager før termin også med mindre det er en god grunn til det, eller man er helt moden og har mye åping da. Jeg var til kontroll på sykehuset bare 2 dager før termin og ble undersøkt da til å være relativt moden og med 1 cm åpning, men de ville ikke strippe likevel fordi jeg burde vært enda mer moden først og hatt litt større åpning.
Chrissie09 Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Jeg ble strippet 7 dager før termin, men var helt lukket og umoden. Nå er det vel slik at pga andre forhold ønsker de at jeg føder så snart som mulig og det beste er om jeg kommer i gang selv..... Det hjalp ikke noe særlig, hadde noen små tak på kvelden, men de forsvant dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå