Gå til innhold

Hva bruker dere for å forebygge strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

weleda svangerskapsolje....er på flaske nr2:) ingen nye strekkiser fra dette svangerskap....har noen fra forrige gang.. da brukte jeg krem..tror ikke det har så mye å si men...koselig å smøre hvertfall:)

Skrevet

jeg har hørt at det er avhengig av genetikk mer enn noe annet...!!! jeg bruker ikke noe annet enn vanlig fuktighetskrem, og jeg har noen svake etter sist, og jeg er jo sjeeeleglad for at det ikke er verre...men på den tiden (tre år siden) var det så mye hype om at hvis man fikk strekkmerker så var det gener og ikke krem eller mangel på sådan sin skyld...

jeg synes jo det er mye verre med den løse huden på magen jeg da, det har jeg plenty av, og den er mye mer synlig for gud og hvermann ;-)

er i hvert fall en ting som er sikkert, det kan jo ikke skade å bruke en krem, hehe! hvis det skal bli strekkmerker så blir de sikkert verre hvis huden er tørr og sprukken? jeg har også hørt av andre at Weleda skal være bra. :)

Skrevet

Hvor kjøper man Weleda? Apoteket? :)

Skrevet

tror helsekostkjeder ofte har dette merket!

Skrevet

Jeg brukte en fet fuktighetskrem forrige gang. Ikke fordi jeg tror det hjelper mot strekkmerker, men fordi jeg klødde sånn på magen hvis jeg ikke smurte. Uansett så fikk jeg ikke et eneste strekkmerke på magen (kun noen på puppene som vokste mye i begynnelsen).

Skrevet

Brukte ingenting sist gang, og fikk ingen strekkmerker. Kjører samme "strategi" denne gangen. Kommer de, så kommer de nok uavhengig om man smører eller ikke, det er hormonene som forårsaker strekkmerker, og det er underhuden som sprekker, slik at å smøre på overflata har ikke så veldig stor effekt, annet enn at det føles godt siden man ofte kan bli litt tørr og stram i huden ettersom magen blir større og mer strekt.

Skrevet

Jeg brukte body butter fra bodyshop sist.. ingen strekkmerker!

Bruker den uansett da, for jeg blir så tørr i huden om jeg ikke bruker krem. Føler jo at huden blir smidigere av å smøre, men er ikke sikkert det har noe å si for strekkisene! Mamma hadde masser av strekkmerker, så jeg var vel heldig!

Skrevet

Signerer. Ingen strekkmerker etter forrige fødsel. Klør mye på magen denne gangen og har smurt meg med Dr Greves strekkmerkekrem, kjøpt på apoteket. Den hindrer ihvertfall kløen.

Ellers tror jeg mitt relativt høye forbruk av sjokolade har bygget opp underhudsfettet mitt og gjort at strekkmerkene ikke kommer! Trøster meg ihvertfall med deg og gjorde det forrige gang også.

Skrevet

Hehe.... Kakao skal visst være med på å forbygge strekkmerker (itillegg til genene). Så bare et sjokolade!!! :-D

Ellers fikk jeg anbefalt cacao body butter fra BodyShop nettopp pga cacaobøndenes virkning. BRuker nå ihvertfall det nå - om det virker, vet jeg ikke. Har ikke noen strekkmerker ennå...34 uker på vei...

Skrevet

Ingenting -og i tillegg er jeg dårlig på å smøre med fuktighetskrem. Er i uke 37, har lagt på meg 15 kilo og har ikke antydninger til strekkmerker. Moren min har heller ingen strekkmerker¨..

Strekkmerker er genetisk, og kan ikke forebygges...

Skrevet

Da satser jeg på sjokolade fremfor noe annet :D Godt å ha en unnskylding.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...