Gå til innhold

dere med styrtfødsel:


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan har det gått psykisk med dere i ettertid? er dere redd for å få fler barn pga styrtfødsel? tenker dere mye på opplevelsen og syns den var skremmende? føler dere dere snytt for fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns det var veldig veldig skremmende i starten, og lenge så var jeg på at jeg skulle telte utenfor a-hus om jeg skulle føde igjen, så jeg kanskje rakk fram... hehe

 

nå har jeg roet med ned og innser at neste gang jeg blir gravid må jeg bare ta høyde for at jeg føder alene hjemme. problemet er bare om sønnen min er hjemme når det skjer.

Skrevet

En ting har jeg lært av å vanke her inne: du må definere styrtfødsel, for her inne er det flere forskjellige tolkninger av dette. Jeg fødte på 4 timer, de to første timene sov jeg og de resterende to var litt hektiske. Jordmor kaller det en styrtfødsel, men her inne tror jeg folk mener fødsler som går adskillig fortere igjen... Min fødsel var ihvertfall fantastisk, og hva er det å være snytt for? Mange timer med mye vondt? ;)

Skrevet

jeg fødte på 45 min. det må da være raskt nok :P

 

hehe.. problemet mitt var at jeg ikke forsto en ditt før jeg fikk en fremmed naken skrikende baby oppå meg som jeg bare ville kaste i veggen

Skrevet

Jeg har hatt en fødsel på 5 timer. Kaller ikke det for styrtfødsel. Derimot så fødte jeg nr. 2 i løpet av 35 minutter (fra første tegn på fødsel) og kaller dette styrtfødsel..hehe. Fødselen gikk fint, rakk ikke smertestillende og fødte på undersøkelsesrommet/dusjen/do på sykehuset. fullt kaos, mannen rakk så vidt siste (av 2) pressrier..hehe. Men jeg har absolutt ikke fått psykiske plager i ettertid. Synes det var helt suverent jeg. Skulle jeg blitt gravid igjen skulle jeg nok villet ha bodd på sykehuset den siste tiden, men ingen betenkeligheter om å føde flere barn nei.

Skrevet

en venninne var deprimert og nedfor i flere år pga hun følte hun ikke fikk oppleve fødselen, tok henne 1,5 timer. det var for mange år siden. i dag er heldigvis sykehuspersonell mer obs på reaksjoner etter styrtfødsel og tar samtale og oppfølging om det trengs.

 

bra du opplevde din fødsel som fantastis, ikke noe er bedre enn detk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...