Gå til innhold

Overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt overgansstønad, har full jobb, tjener ca 23tusen i brutto i mnd. Tror dere jeg kan få noe i overgangsstønad???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du vil få ca 3 500-4000 i OS om du ellers fyller kravene:)

Skrevet

Så mye som 3500 - 4000?

Hva er årslønnen din Hi?

Skrevet

Helt alvorlig? Får alenemødre overgangsstønad selv om de har inntekt på ca 20 000 i mnd?? Herregud, de pengene burde vært brukt på noe annet, noe viktigere!!

Skrevet

Brutto årslønn er ca 280 tusen. Men skal snart over på gjeldsordning...aner ikke hvordan ting blir da heller.

Skrevet

eh..jeg hadde 12-13000 utbetalt i fødselspenger og da fikk jeg 2500,- i overgangsstønad i tillegg...Tviler på du får 3500-4000!

Skrevet

Så det er ikke viktig å gjøre så alenemødre kan klare å leve et brukbart liv med huslån og et verdig liv til barnet? Ganske mye penger som går bort i regninge og utgifter fra 1 lønning vet du.

Skrevet

Med en årslønn på 280 tusen blir det ca 3800 kr (men du må skatte av denne summen)

Skrevet

Ja, utbetalt. Hva hadde du i skatt da? Jeg snakker brutto her. Da blir det 3 500-4000. Jeg KAN å regne dette.

Utbetalt er ikke det samme som brutto, vet du;)

Skrevet

Anonym 23:29. Hva tjente du i året når du gikk hjemme med foreldrepenger? Kan prøve å finne det ut for deg. Nå har jo overgangsstønaden økt litt også.

Skrevet

Du har så rett så rett 23:34

Skrevet

Det er snakk om bruttolønn. Summen blir ikke helt den samme etter skatt da.

Skrevet

Ok, takk. Men vet du hvordan det er når jeg går over i gjeldsordning? Får jeg beholde OS da??

Skrevet

Ja, det gjør du:)

Det er arbeidsinntekt, og kun det som avgjør, om du ellers fyller kravene(er alene, og det ikke har gått mer enn 3 år etter at du ble alene med barn, og yngste barn er under 8 år:))

Hvilken gjeld du har, er uten betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...