Gå til innhold

Bilder til barnepass med de nye passmaskinene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ordner man med bilder til pass nå om dagen, når de har fått slike automater på politistasjonene som man fikser alt i?? Noen som har kjøpt i det siste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn under 6 år må ta bilde i automat, eldre barn kan ta bilde foran skranken der man skriver passøknaden.

Skrevet

med det, mener du at barn under 6 tar med bilde når de kommer?

Skrevet

Ja, det kan de!! jeg angret på at jeg ikke hadde tatt med bilde selv til jenta vår på 15 mnd, menhadde lest i avisa at med de nye passmaskinene trengte ingen å ta bild ei automat- det ble fikset i skranken. Så jeg ble jo litt paff da jeg etter 2 timers venting med utålmodig barn ble spurt om jeg hadde med bilde, hvis ikke måtte jeg gå og ta i automaten (noe jeg ahr prøvd med første barnet og vet at koster masse penger, mange runder, fordi de ikke sitter stille). Hadde jeg visst det hadde jeg jo tatt i automaten før hun ble max utålmodig og vill etter så mye venting. Eller enda bedre- tatt med et bild ehjemmefra. der kan man jo klippe til og ordne i ro og mak på pcen hjemme før man drar... Vil anbefale det, ja!

Skrevet

Sorry- jeg leste ikke innleggene over skikkelig- trodde det dreide seg om unge på 6 måneder!!! Barn over 3 år kan fint bruke passmaskinene!!!!! de trenger ikke ha med pass. Mens mindre barn, som har problemer m å sitte stille, bør ta med bilde selv, eller ta et i automaten. Saken er at på de passmaskinene er det ikke blitz, derfor må man sitte HELT stille når bildet tas, hvis ikke blir det uklart. Derfor vanskelig for små barn.

Skrevet

Jod, Gemini - svaret ditt var akkurat det jeg var ute etter :) Ungene mine er små de, men jeg spurte sånn i det siste spm pga at jeg fikk forståelse for at det var andre regler for de under 6 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...