Gå til innhold

Unge mødre VS gamle mødre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mener dere grensen går mellom ung/gammel??

Hvilken mor har mest å gi, på hvilket grunnlag?

Ung mor = dårlig mor?

Gammel mor = dårlig mor?

Hvilken mor er best???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når er man ung og når er man gammel da???

Skrevet

Selv om du ikke sier det, antar jeg du mener mors alder når barnet kommer til verden.

Jeg vi si grensen generelt går omtrent ved 42-43, men det varierer veldig fra person til person. Jeg vet mange overvektige og slitne mødre i tjueårene som på mange måter er "eldre" enn noen spreke noenogførtiåringer jeg kjenner.

Skrevet

Dette er så utdebattert at det ikke er gøy lenger...

Kan du ikke heller scrolle litt på kranglesiden eller søke på alle fora? Da kommer det sikkert tusenvis av innlegg som omhandler akkurat dette...

Skrevet

Enormt teit spørsmål siden alle er forskjellige individ.

Skrevet

Det er ingen forskjell på mødre. Alder har ikke noe å si.

Jeg fikk sønnen min da jeg var 17 år og elsker han mere enn noe annet.

Skrevet

Klassisk dib-innlegg! *tar fram rødvinsflaska*

Skrevet

hehe.. jeg er begge deler. Fikk første i starten av 20-årene, og andre i starten av 30-årene.

Tror jeg er en ganske lik mor for dem begge. Jeg er jo forholdsvis samme personen, med få forandringer. Men oppdragelsen er ganske lik. Jeg er like streng, og like mild med dem begge.

Så jeg mener det har mer med personen, enn alderen, å gjøre.

Skrevet

"Aldersgrenser" i mitt hode:

Ung mor: under 22 når hun får sin første, er gjerne ferdig før hun er 25. (Men kan godt unne seg en attpåklatt rundt 35, enten med samme pappa eller en ny.)

Gammel mor: får sin første etter 38, sjelden mer enn 2 barn totalt. Stort hus, god økonomi.

Kvaliteten på mor har ingen sammenheng med alder, begge har mye å gi på hver sine måter. I den grad det skiller noe vil en ung mor i mine øyne yte mer for barna sine for å "bevise" at hun kan, selv om hun er ung, mens den eldre moren må yte ekstra for å vise verden at det var riktig å vente til økonomien osv var god nok.

Selv er jeg 28 og førstegangs, altså midt i mellom. For meg føles det riktig nå, selv om jeg har massevis av argumenter for å burde ha startet for fem år siden eller ventet enda fem år...

Skrevet

Var 20 da jeg fikk første, er 26 nå og andremann er rett rundt hjørnet. Sa jeg et vel både en ung mor og en midt imellom mor. Mener oxo dette har med hver og en å gjøre, ikke alder. Kjenner et par som var yngre enn meg og selvfølgelig noen som var eldre enn meg da de fikk barn. Men kan ikke si det er store forskjellen på noen av dem som foreldre.

Skrevet

Jeg er 35 år og verdens beste mamma.

Inspirasjon fikk jeg av min lillesøster som fikk barn da hun var 16 år og var en fantastisk flink mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...