nawi Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Hadde svangerskapsforgiftning med førstemann. Har nå ødem på 2, blodtrykk på 150/100 - noen ganger over, tok en urinprøve hjemme nå og hadde 2 i protein. Har time på sykehuset på torsdag. Bør jeg ta kontakt før, eller vente til torsdag? Noen som har blitt lagt inn med samme symptomer?
Lovemelikeyoudo Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 jeg har ikke så god peiling, men mener du bør ta kontakt før! Bedre å være føre var!!
Sylteflesk Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Med så høyt blodtrykk burde du absolutt ta kontakt nå. Jeg ble lagt inn i uke 28 med noe høyere blodtrykk enn deg, men ikke noe ødem eller protein. Jenta ble tatt med keisersnitt i uke 34, jeg lå på sykehuset til det.
De tre gull Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 På sykehuset her i Bergen sa de at om man hadde et under trykk på over 100 skal man vær innlagt til observasjon. Jeg tror du bør ta kontakt allerede i kveld..Ta en telefon og hør med dem ..
nawi Skrevet 10. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2009 Men jeg har gått med det høye blodtrykket i hvertfall 6 uker. Går på kontroll en gang i uka. Har ikke hatt noe særlig protein før, men fikk det altså nå.
Lovemelikeyoudo Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Synes det er så rart at jeg ikke fikk noen behandlings sist jeg var gravid, blodtrykk på 190/130, men tydeligvis var det ikke høyt nok for at noen tok affære...
nawi Skrevet 10. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2009 Hvorfor lar de meg gå med et undertrykk på over 100 i 6 uker da? Spesielt når førstemann ble tatt med keisersnitt 3 uker før tiden pga svangerskapsforgiftning og vekstavvik. Er ikke den som ringer i tide og utide, men mulig lurt å ta en tlf nå. Blir litt småbekymret..
Lovemelikeyoudo Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 ta en tlf du! men som sagt jeg gikk med undertrykk på 130 uten noen form for observasjon/kontroll
De tre gull Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Bare et lite tips: Om du lurer på ringe så gjør det. Ellers kommer du til å tenke på det helt til torsdag...og dagene kommer til å gå vedlig seint for deg tenker jeg..Iallefall gjør det for meg om jeg er beskymret.. Syns det høres rart ut at de har latt deg gått med et så høyt bt i 6 uker..men men.. de vet vel hva de driver med..(håper jeg)
Tipp topp Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Synes absolutt du bør ringe føden. Jeg hadde også ganske høyt blodtrykk uten at de gjorde noe, men ble lagt rett inn da jeg fikk utslag på protein i tillegg.
Gjest -<<- Skrevet 10. august 2009 #11 Skrevet 10. august 2009 Du bør ta kontakt før, som i ringe dem i kveld. Proteiner kombinert med det blodtrykket er per definisjon svangerskapsforgiftning og du bør vurderes av lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå