Beuwi Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Mamma har hatt 3 styrtfødsler.. Lurer på om det er noen sjangs for at min også blir det?
ifie Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Om dere er like i kroppen (fysisk like) er det større mulighet for at dere får like fødsler enn om dere er ulike bygd. Sa jordmor
Beuwi Skrevet 10. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2009 vi er like ja! hjelp! eller..kanskje bra å føde kjapt og brutalt
ifie Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Må legge til at siden både jeg og broren min ble født fort (ikke styrt, bare fort ), sa jordmor at jeg burde si fra om dette når jeg kom på sykehuset, så de var obs på det
Tyren78-09+12 Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Det håper jeg ikke..hehe.. mamma gikk 2 uker over tida med broren min(som er eldre), og ble sendt i hui og hast med ambulanse til sykehuset 1.5 tim unna. Fant visst ikke fosterlyden hun jordmora..var visst ei gammel, ubrukelig dame..hadde vel ikke samme utstyret som idag heller på den tida(midt på 70-tallet). Han var stoor..55 lang og 4500 g. Derfor fikk hun vist noe tabletter(tror jeg d var) for å få igang fødsel når jeg skulle komme..for de var redd jeg skulle bli stor også. Jeg kom omtrent på termin og var også 55 lang, men 3850 g ca. Tror ikke min baby blir like stor..barnefaren er ikke stor, og han var visst "bare" 48 cm og 2500 tung eller noe... Kanskje en mellomting?! Men sånn ellers vet jeg ikke om hun hadde lette fødsler når hun først var i gang..noe jeg håper jeg får..hehe..
Beuwi Skrevet 10. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2009 Best jeg sier i fra på kontroll i morgen da Skummelt, men tror likevel jeg ville ha blitt ferdig med det kjapt i stedet for å ligge å lide i 18 timer om jeg fikk velge. Mammas tredje fødsel var tvillinger, til og med de klarte å bli født på under 3 timer..
koala Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Min mors og mine fødsler har nok vært ganske like. Fort og hardt, ingen pauser mellom riene mellom 3-10cm åpning. Hun ville ikke si så mye før førstemann for hun var redd for å skremme meg og gruet på mine vegne Men hun nevnte såvidt at "når du tror du skal dø, så vær glad for da er du snart ferdig" Og ja, jeg kom til et punkt hvor jeg tenkte at "nå dør jeg!" og plutselig husket jeg hva mamma hadde sagt og ble så glad! Like etterpå kom pressriene og de var ikke like vonde, mer på en annen måte og så det verste var over.
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Eg har ikkje peiling, for har ikkje fødd enda. Er i veke 37. Men håperhåperhåper det er arvelig, for mamma hadde lette og relativt raske fødslar med både meg og mine to søsken. Eg kom til og med på termin (eg er eldst), og til alt overmål gjekk amminga fint frå starten av òg, med oss alle tre. Foreløpig har eg temmelig likt svangerskap som mamma iallefall. Lett og ganske problemfritt. Så det er lov å håpe at det andre kan vere arvelig òg (*krysser fingrane*)
skorpionfruen Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 Ja de sier at det er visse sjangser for lik fødsel. Jeg ble tatt med sugekopp det ble min datter også. Andremann var en fødsel rett etter boka så da satser jeg på at jeg også får det denne gangen
Gjest eelis+guttespire Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Uff, det håper jeg ikke, men mitt svangerskap har vært helt likt som hennes så langt, så vi får se. Jeg satser på at det ikke ligger noe i det, selv om vi er likt bygd osv også. Jeg er selv setebarn, men bekkenet hennes var så smalt at hun måtte ta ks, selv om jeg var helt gjennomsnittlig mtp størrelse, 50 cm og 3500 g. Søstra mi ble født vaginalt et par år etter (hun lå riktig vei), og der prøvde de både tang og sugekopp før jordmora måtte legge seg over magen til mamma mens en annen jordmor dro henne ut. Ungen holdte på å dø, men det gikk heldigvis bra... Jeg vil ha en enkel og rask fødsel!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 Jeg håper for guds skyld det for min egen del. Mamma hadde kjappe og lette fødsler, som ikke var så vonde som hun hadde forestilt seg heller. Men alle regler har unntakt. Jeg og min mor hadde nok lik kroppsbygning i forhold til hvordan hun var da hun fødte meg, men nå har hun blitt ganske kraftig, så sammenlignet med hvordan kroppene våre er nå, så er vi ganske ulike. Men i benbygning er vi nok like. Men jeg er forberedt på alt. Håper på det beste, men forbereder meg på det verste. Kan ikke gå ut ifra at jeg får samme type fødsler. Da kan jeg blir skuffet eller få meg et sjokk.
cakes Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 det er ikke uvanlig at det er likt, men selv så har ikke mine fødsler vært like med mamma sine i det hele tatt.. ho hadde bortimot styrtfødsel med meg, men 14 dager på overtid. med søsteren min brukte hun 19 timer, 16 dager på overtid. måtte settes i gang. med broren min brukte hun 18 timer, 15 dager på overtid.. ho har med andre ord hatt lange, tunge fødsler. og gått over hver gang.. jeg fikk min første på 12 timer, 3 dager før termin. nr 2 brukte jeg 6 timer på, litt over en uke før termin.. (nr 3 skal jo fortsatt bli spennende å se...) men jeg har hatt mye lettere fødsler enn mamma hvertfall. og godt er det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå