*Rutletutt* Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Hva skjer der? Har blitt kalt inn til møte om noen uker sammen med arb.giver...men hva snakker man om egentlig? Arb.giver harvel i utgangspunktet ikke krav på å vite hvorfor en er sm (diagnose ol)? Hva om jeg er tilbake i jobb delvis før det møtet - fremdeles nødvendig å ha det da? Noen som har vært på slikt møte?
augustjanuar Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 jeg skal på et i morra, men aner ikke hva vi skal snakke om
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Man snakker om hvordan arb.giver kan tilrettelegge hverdagen på jobb, og hvordan du selv kan bidra til å komme deg tilbake i arbeid, som regel
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Mannen min var på eit slikt møte før ferien men der veit arb.giver kvifor han er sm. Det møte blei flytta på fordi mannen min ville ha med seg fastlegen sin. For det har du også mulighet til hvis du ønsker det, da må du ta kontakt med ditt lokale NAV kontor så ordnar dei det. Det brevet du har fått blir ikkje skrive ut på ditt lokale NAV kontor også har dei heller ikkje lov til å "bestemme" at du skal ha med fastlegen din eller anna helsepersonell. Kva dei snakka om er eg ikkje sikker på for det vil nok variere frå ulike arbeisplassar. Hvis du er sm grunna ting som skjer på arbeisplassen så er NAV nå ein del av arbeidstilsynet også på enkelte ting og dei kan da ta tak i det slike ting lokalt. Mannen min har det i tillegg til sin diagnose tennisalbue......han er tilbake 50% nå ein periode for å prøve og sjå om det går bra. Det skal vera fleire møter hos han for sjefen sjav kom ikkje på det møte....han hadde sagt i frå til NAV så det var personalansvarlig som var der og han er på mannen min sin side når det kjem til dei andre problema som er der. Lykke til!!! ps.hvis du ikkje ønsker at arbeidsgiver skal vita om diagnosen din så hadde eg bedt om at NAV fikk med legen din
Himmel og hav Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Man snakker om hva som skal til for å kunne begynne å jobbe igjen. Hvordan fremgangen er og muligheter for å begynne å jobbe noen få prosent, evt en opptrappingsplan. Eller som i mitt tilfelle hvor det å komme tilbake til den jobben jeg hadde ikke var helsemessig mulig på det tidspunktet. Da ble vi bare enige om å møtes igjen om tre mnd.
*Rutletutt* Skrevet 10. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2009 Ok - det som er greien er jo at jeg har time hos legen min i slutten av mnd - ca en uke før timen hos NAV - tenkte jeg skulle snakke med legen min om å gå tilbake i jobb, redusert i første omgang...må jeg das fremdeles ha det møtet? Det virker jo som om det er hele vitsen med det møtet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå