jentemamma Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Vi skulle ha barnebursdag i helgen for jenta vår som har blitt 2år! Vi inviterte 3 barn med foreldre. Den ene familien (nr 1) kjenner vi ganske godt og ungene har lekt en del. Den andre familien (nr 2) har vi truffet gjennom den første men kjenner de ikke så veldig godt. Den tredje familien (nr 3) er naboer av oss, jentene er like gamle og var i samme barselsgruppe, men vi kjenner heller ikke dem så godt. Vi flyttet til dette stedet for noen år siden og har ikke så mange venner med barn, så hadde ikke så veldig mange å invitere. De vi inviterte svarte at de syntes det var veldig hyggelig og at de kunne komme, men så skjer følgende; to dager før melder familie nr 3 avbud på grunn av at de plutselig fant ut at vårt selskap kolliderte med en stor familiefeiring som søskene veldig gjerne ville gå i. På selve dagen ved lunsjtid melder familie nr 1 at pappaen er syk men at mammaen og gutten kommer. To timer før selskapet skal begynne ringer familie nr 2 og sier at gutten dems har blitt syk! Så vi avlyser hele greia og står der med pyntet hus, masse kaker og mat, og en liten jenta som lurer på hvorfor ingen kommer... Jeg ble kjempetrist og lei meg, og føler at dette må være en "konspirasjon", at ingen egentlig hadde lyst til å komme... Eller var det bare en lei tilfeldighet?! Hvordan hadde dere tolket dette???
Emil & Røra Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Familie 1: Kunne komme (ble kanskje skuffetda det ble avlyst?) Familie 2: Selve gjesten er faktisk syk!! Familie 3: Det er en stor familieferiring, eldre søsken vil gjerne dra, 2 åringer har ikke særlig formening om hva de vil frem i tid. Det er ikke rart at de tok hensyn til foreldrene og de eldre søskenene. Dette kaller jeg skikkelig uflaks! Inviter til ny feiring og ikke sitt og pønsk på at noen konspirerer mot datteren din. Hvis du pleier å tenke sånn som dette bør du jobbe litt med deg selv.
Gurine Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Skjønner at det var sårt men... Synes det hørtes veldig tilfeldig ut. Når dere ber såpass få, så blir det jo ekstra merkbart når det blir frafall. Kunne jo feiret med familie nr. 1, de sa jo at de ville komme selv om pappaen hadde blitt syk? Er ikke så lett å finne en dag som passer for alle, og sykdom rår man ikke over..
trillelille Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Uff, nå fikk jeg vondt av lille jenta di. Og deg. Men jeg tror bare det er en tilfeldighet jeg, folk blir syke. Dere hadde skikkelig uflaks! Kan du ikke prøve å kontakte dem og si at siden det ikke ble noe selskap prøver dere igjen (hvis du orker da), og spør når det passer for dem? Så får du en dag som helt sikkert passer, og selskap?
UnePune äntligen hemma! Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Jeg hadde nok tenkt at det var tilfeldig! =) Håper dere hadde en fin feiring likevel. Selv glømte vi en barnebursdag for kort tid siden - fikk endel dårlig samvittighet da, ja! Selv om jeg visste det var nok mange andre som kom.
AneB Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Åååå, nå fikk jeg helt vondt i magen!! Stakkars dere, og stakkars bursdagsjenta!! Jeg tenker at dette er tilfeldigheter, samtidig som jeg vet at jeg selv ville anstrengt meg ganske mye mer enn det der for å gå i 2-årsdagen til ei lita jente som jeg visste at ikke hadde så stort nettverk. Faen, folk er så uhøflige!!! Men det er jo umulig å vite for meg eller noen andre hvordan man skal tolke det. Håper det var tilfeldig... Sender dere klemmer. Gratulerer med 2-åringen!!
mozell Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Enig med Emil & Røra, dette var nok kun en god porsjon med uflaks! 1/3 av gjestene kunne jo faktisk komme, så jeg tror nok ikke det var noen konspirasjon. Håper jenta di ikke ble lei seg, dere kan jo kanskje invitere igjen en annen dag?
Bettybu Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 Vent å se hva som skjer....Siden ditt barn hadde bursdag nå, - så er det vel de neste barna som eventuellt inviterer neste gang??
du og jeg og vi to Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Bare tilfeldigheter. Familie 3 - sånt skjer, ikke alle som har full oversikt over alle planer. Familie 1 - ikke noe problem at pappaen er syk, mor og sønn skulle jo komme - og familie 2 - utgjort at sønnen skulle bli syk, men sånn er det. Tror faktisk jeg hadde ringt familie 1 og sagt at mor og sønn blir de eneste gjestene, men at de er hjertelig velkomne til mat og kaker, og et lite bursdagsselskap i stedet for å avlyse.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Merkelig synes jeg. De kunne da ha sagt at: men vi kommer innom med gave i kveld el noe. Siden de avlyste såpass seint så har de vel kjøpt gave. Dårlig gjort av deg å avlyse for familie nr 1 da.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 Sånn kan skje, ingen grunn til å tolke noe. Men hvorfor i alle dager avlyste du for familie 1? Hadde jeg vært dem ville jeg aldri ha takket ja til selskap hos deg igjen av redsel for at noen skulle skuffe barnet mitt som gledet seg til å gå i bursdag. At du avlyste selskapet samme dag uten noen god grunn, er det eneste i denne saken som jeg syntes var dårlig gjort.
jentemamma Skrevet 11. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. august 2009 Takk for synspunkter! Sikkert bare jeg som overreagerer da... Men vet at jeg er følsom og tar meg fort nær.. Ser at mange reagerer på at jeg avlyste for familie 1, men det var i samråd med mammaen!
Gjest Skrevet 11. august 2009 #13 Skrevet 11. august 2009 Jeg tror også dette var uflaks. Foreslår at du snakker med dem på nytt, si på en hyggelig måte at dere var veldig uheldige med sykdom, slik at ingen kom. Si det som det er, da vil de helt sikkert gjøre alt for å stille neste gang! Ingen vil vel skuffe en liten 2-åring.
Gjest Skrevet 11. august 2009 #14 Skrevet 11. august 2009 ...glemte å si at du selvsagt må komme med en ny dato. Da skal du se jenta di får bursdagen sin.
Gjest Skrevet 11. august 2009 #15 Skrevet 11. august 2009 ehh.ingen kom??? 2 av 3 kom ikke, den tredjge valgte du bort selv, Synes synd på de to ungene som var involvert, jeg. Naboene hadde meget god grunn, 2 ble syke - oh 1 kunne faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå