Gå til innhold

Pappaen klippet håret til lillejenta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini, 4 år, kom hjem fra pappaen i dag, hvor jeg oppdaget at håret hennes var klippet, og hun fortalte meg at papapen hadde gort det. Jeg ble veldig overrasket siden jeg har snakket med faren om dette og sagt at jeg ikke ønsker at han skal gjøre det hvorpå han sa han ikke kom til å gjøre det. Etter den praten har det aldri vært noe tema, så jeg har heller aldri tenkt at han faktisk ville gjøre det, og helt uten å si et ord til meg.

Jeg ringte han å spurte hvorfor han hadde gjort det uten å si et ord til meg verken før eller etterpå. Han mener at det egentlig ikke engang var en hårklipp og derfor ikke noe han tenkte at han skulle si til meg. At det hadde vært en annen sak om hun var skammklippet.

Han klippet ca to cm, og hun har fremdeles fint langt hår til skuldrene så det er ikke det at hun ser ille ut for hun gjør ikke det. Han sa og at det er henne som ville at han skulle klippe henne. Selv mener jeg at det ikke er noen grunn til å klippe håret hennes bare fordi hun ber om det, han burde snakket med meg først. Jeg reagerer på at han gjorde det når vi har pratet om dette og jeg reagerer på at ikke han sa et ord til meg om det.

Jeg lurer nå på om jeg overreagerer?

Vi har ikke delt omsorg, jeg har daglig omsorg og hun er hos han annenhver langhelg + ferier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg syns du overreagerer.

om dette er det eneste problemet mellom dere er dere heldige.

Skrevet

Ja, du overreagerer.

Får da være måte på å være petemeter. Det er jo bare en hårklipp!! Han klippa tuppene, og det må gjøres. Nå slipper du!

Skrevet

forstår deg i og med han sa han ikke skulle gjøre det og at han ikke sier et ord om det til deg!!!

Gjest marie-s
Skrevet

Helt enig med de som mener du overreagerer ja, 2 cm kan vel knapt kalles en klipp.

Skrevet

Ok, så dere sier at det er helt greit for dere at pappaen klipper håret til barnet deres uten å ha sagt noe til dere om det?

Og nei det er ikke det eneste problemet vi har. Hadde det vært det hadde jeg vært lykkelig. Vi prater generellt veldig dårlig sammen og han spør aldri om noe, han gjør akkurat som han vil med absolutt alt. Jeg tenker at dette kommer vel hun fort til å forstå og at det er lillejenta som vil lide av vår elendige kommunikasjon.

Vi snakker heller ikke her 'bare' om to cm hår, vi snakker om en person som gjør noe han har lovet å ikke gjøre. Tenker ikke at dette gjør noe for samarbeidet vårt. Men ok, kanskje jeg overreagerer litt..

Skrevet

Skjønner deg veldig godt - samtidig som jeg alltid tar barna til frisøren eller klipper de selv uten å si fra til pappaen......

Jeg hadde reagert på akkurat samme måte som deg - for det hadde vært den siste dråpen i begeret som allerede er ganske så fullt.....

Men så hadde jeg innerst inne visst at det var litt teit å lage trøbbel av det - også - og tenkt at jeg burde vært sjeleglad for at han ikke hadde klippet henne kort......:)For DA hadde du hatt rett til å være sint:)

Gjest marie-s
Skrevet

Helt ærlig så tror jeg nok dere etter hvert burde sette dere ned å ta en lang prat sammen, for å førsøke å få til en bedre kommunikasjon mellom dere. Husk også at menn generelt vektlegger andre ting enn vi jenter ofte gjør dermed kan komunikasjonen svikte av og til. Selv om jeg ikke snakker så ofte med faren til sønnen min så har vi en veldig god tone når vi først gjør det og det synes jeg er viktig. Sønnen våres ser at vi kan være venner selv om vi har hvert vårt liv og skulle guttungen komme hjem fra faren med hanekam og blått hår en gang så tror jeg bare at jeg hadde ledd av det, for det er bare hår og det gror ut igjen.

Skrevet

Selvfølgelig utrolig teit å først si han ikke skulle klippe henne (for å slippe mas sannsynligvis), for så å gjøre det likevel, er helt enig der,

MEN, på generell basis (har sett flere innlegg om det samme her inne tidligere) det er bare hår, og om han så hadde klippet henne helt kort (ikke på trass og mot veslas vilje da selvfølgelig) så vokser det ut igjen. Jeg er ikke helt sikker på når mammaene fikk vetorett på barnas frisyrer slik det virker som enkelte mener ;) Om det så var en demonstrasjon fra hans side så klippet han jo ikke mye, så la ham nå ikke få gleden av å få deg sint. Sannsynligvis ville det vært mer effektivt om du skrøt uhemmet av frisyren og gav han i oppgave å ta seg av alle fremtidige hårklipper, en ting mindre å huske på ;)

Jeg har klippet snuppa kort et par ganger selv jeg når hun har nektet hårspenner, strikk og børste i perioder. Mye greiere med kort hår når de er små uansett, og hun var supersøt :) Nå har hun ingen pappa som kan protestere heller, og jeg hadde nok ikke gjort det mot hans vilje, men en stuss må de jo ha nå og da. Hadde hun kommet hjem med kort hår en gang så hadde vi vel overlevd det óg.

Personlig venter jeg spent på den første "sjølklippen" med tilhørende 5 mm lugg. Virker som de fleste barn får ideen om å klippe seg selv (eller bestekompisen) på ett eller annet tidspunkt... :)

Skrevet

Hadde håret i utgangspunktet vært mye kortere eller han hadde tatt mye mer, så hadde jeg skjønt det, men det her kalles vel stussing og ikke klipp? Så ja, du overreagerer.

Skrevet

Ikke så farlig med en liten stuss da. Men er enig i at han burde snakket med deg siden dere hadde enighet om at han i teorien ikke skulle klippe henne.

Jeg hadde en lignende diskusjon med barnefar bare mer opphetet, når jeg hadde klipt sønnen vår hanekam... Han ville ta han til frisør og klippe han i en normal sveis, jeg blånektet og varslet han om at han ikke trengte å våge å prøve seg på det, hadde blitt rimelig forbannet om han hadde klipt sønnen vår da ja.

Skrevet

Dette er ikke et problem, det er en bagatell. Iallefall i min verden. Ja, jeg synes du overreagerer. En anelse kontrollfrik.

Skrevet

Pappaen til min unge får ikke klippe håret til ungen vår selv, greit hvis han hadde spurt om det er greit at han tok ungen med til frisøren, er frisør selv å tenker at skal man klippe ungene, ta dem med til frisøren!! Enkelt å greit... Å si ifra, det koster vell ingenting det ?

Jeg sier da ifra til BF klipper jeg ungen vår, bare for å være hyggelig. Er jo noe som begge synes er ok å vite :)

Skrevet

Sier du fra til barnefar ør du klipper jenta da? Jeg synes du overreagerer. Det er bare hår.

Skrevet

Sier du ifra til han før du klipper henne da ?

Ja, du overreagerer, bagatell kalles dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...