Galathea73 Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Er straks inne i tredje trimester, og skal til første jordmorkontroll om et par dager. Lurer på om mannen min bør være med? Skjer det noe annet hps jordmor en hos legen egentlig, vil han få noe ut av det? Hva er deres erfaring? Er jo veldig koselig å høre fosterlyden sammen, men nå sparker det jo så mye også, ellers føler jeg at det ikke er så mye nyttig info hos legen ihvertfall...
Birk blir bror! Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Hvis han hår lyst til og bli med, så hadde jeg tatt han med... Eller er det ikke så mye annet som skjer hos jordmor i forhold til hos lege... Min jormor snakker litt mer om hva jeg forventer, men ellers gjør de det samme.... Ikke veldig spennende og nytt :-)
VinterSol+2 Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 med førstemann var han med på alt han kunne... denne gangen var han enn del med i starten, men nå er det lenge siden gitt... kanskje høre om han har lyst til å være med til uka....
ij30 Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Jeg går kun hos legen min og samboeren min har vært med på hver kontroll vi har hatt. Jeg sier han ikke trenger siden det ikke er mye som skjer likevel, men han liker å høre hjerteslagene og sier han vil være der sammen med meg i tilfelle noe skulle være galt på en av kontrollene:)
ifie Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Ja, her er han med til jordmor men ikke lege. Han får mye mer utbytte av å være med til jordmor, og jeg tror jordmor setter pris på at han er der også. (Rettelse: han var med til jordmor alle gangene forrige gang, denne gang har han vært med bare noen ganger )
Tigerpote Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 Min jm, som jeg bare har vært hos en gang, oppfordret meg til å ta ham med neste gang. I følge henne hadde "alle" med seg mennene sine. Vi vet ikke helt om han skal være med, for vi har ikke bil, og han bruker da veldig lang tid på seansen med å måtte ta 2 forskjellige busser. Litt komplisert å være borte fra jobben hans også. Og blir trukket i lønn. Det er vel i grunnen ikke så veldig annerledes enn å være hos lege synes jeg. Men kan være at hun vil prate litt? Han skal være med på ul igjen da:)
luftbobler Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Han er ikke med hos legen (det syns jeg er unødvendig da det stort sett er 15 minutter med prøvetaking etc). Derimot er han med hver gang til jordmor (har hatt annenhver kontroll hos jordmor). Går til privat jordmor så timen er lengre og hun fokuserer veldig på oss som par og forsøker å forberede oss på det som kommer til å skje fremover. Han mener selv han har stort utbytte av å bli med, og jeg liker at han er med.
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Samboer er med på kontrollene, så lenge han ikke er på jobb da=)
snuffe Skrevet 10. august 2009 #11 Skrevet 10. august 2009 Har hatt med kona på alle ultralydene unntatt én (har hatt 5-6 stykker av dem), men ikke ellers. De to jordmorvisittene mine har vært ganske meningsløse, ingen grunn til å kaste bort fleres tid.
Lilli med småtrolla Skrevet 10. august 2009 #12 Skrevet 10. august 2009 Min samboer ville være med første gang vi var hos legen for å bekrefte svangerskapet, han var med første gang vi hørte hjertelyd, selfølgelig på UL, han var med på fødselforberedende samtale med jordmor og omvisning på sykehuset. Ellers har han ikke vert med. Jordmorkontrollene og legekontrollene har bestått av symfysemål, hjertelyd, vekt, urinprøve og blodtrykk, så det er ikke nødvendig at han observerer dette for hver gang. Han var med på en vanlig jordmor-kontroll. Da var vi begge engstelige siden babyen hadde vert rolig de siste to dagene.
81-Mamma<3<3 Skrevet 10. august 2009 #13 Skrevet 10. august 2009 Min samboer har ikke vært med på vanlige kontroller hos jordmor og lege. Men han var med på to ultralyder, svangerskapskurs og innskriving på sykehuset. Vet ikke om han hadde fått så mye utav de vanlige kontrollene.. Og det er helt greit for meg å dra alene på de! Men har mannen din lyst, så kan han jo godt bli med!!
nesten30 Skrevet 10. august 2009 #14 Skrevet 10. august 2009 Egentlig skjer det ikke så mye mer hos jordmor enn hos legen. Jordmoren min har sagt at jeg må gjenre ta med min kjære hvis han eller jeg ønsker det. Har ikke hatt ham med til nå. Men, hanskal være med i morgen for fødselsforberedende samtale. Er nå uke 36+2. Ellers har han vært med på UL:)
Gjest Skrevet 11. august 2009 #15 Skrevet 11. august 2009 Har han muligheten til å være med så hadde jeg tatt han med hadde jeg vært deg. Det er jo en måte å vise til andre folk at han bryr seg om deg og svangerskapet ditt på, samt at han bryr seg om den kommende ungen deres. At han er delaktig i det som handler om det. I mine tilfeller har jeg hatt en jordmor som har vært mer nøye enn legen mht. utfylling av helsekortet, spørre om ev. tidligere sykdommer osv. Mannen min har kun vært med til jordmor en gang, men når han ble med ble han spurt av jordmor hvordan han hadde det i forhold til det at jeg er gravid, hvordan forberedelsene går osv. Jeg kan ikke huske at legen spurte han om det..
Chrissie09 Skrevet 11. august 2009 #16 Skrevet 11. august 2009 Jeg vil ikke ha han med, syns det er best å gå selv. Jeg har vært til veldig mange kontroller på fødepoliklinikken. Han har ytret ønske om å være med ett par ganger, men jeg har sagt jeg ønsker å gå alene. Når han er med sitter han nedsunket i en stol og ser ut som han kjeder vettet av seg( det stemmer sikkert ikke, men det ser slik ut). Når de kontrollerer modning o.l syns jeg det er nok å bare være meg selv. Kanskje jeg er egoistisk, men syns jeg kan få bestemme det selv.
mirre78 Skrevet 11. august 2009 #17 Skrevet 11. august 2009 Samboeren min har vært med til JM en gang. Legen min er i nabobyen, 45 min å kjøre så dit har jeg dratt alene. Har bare vært hos JM 3 ganger jeg, og to av dem jobbet sambo. Virka som at han syntes at det var koselig å være med også. Da fikk han også informasjon fra JM, vi fikk med farskapserklæring, og han fikk høre hjertelyden, og at alt så ut til å stå bra til med den lille.
Ønsker1til <3 19.09.09 <3 Skrevet 11. august 2009 #18 Skrevet 11. august 2009 Her er ikke sambo med. Han har ikke noe interesse for det og er i tillegg på jobb. Men jeg syns det er godt å gå alene
Bare blåbær Skrevet 11. august 2009 #19 Skrevet 11. august 2009 Min har vært med på alle kontroller. Synes det er koseligt jeg, bebisen er jo en del av oss begge. Derfor greit at han er med på alt, for da blir han jo mere inkludert, og sjønner mere av det som blir gjort på kontroller osv. Sambo spurte på jobben i dag om han fikk fri med lønn, eller om han ble trekt. Han fikk da vite at han fikk fri med lønn på alle kontroller og ul'er... Var både på 3D og hos jordmor i dag, så ble noen timer fravær.. Vi er begge førstegangsforeldre, så alt er jo nytt for oss begge.. Gleder oss selvfølgelig helt vilt till lille gutt kommer:)
skorpionfruen Skrevet 11. august 2009 #20 Skrevet 11. august 2009 Jeg vil ikke ha han med til lege, er så meningsløst. De måler blodtrykk, sjekker urinen og sjekker blodprosent og spør om jeg har det bra så er det hjem, men jordmor snakker jo om en del tema. Har hatt han med dit et par ganger, han blir nok med på den siste også om jeg ikke har fødd til da. Var også med på omvisning på fødestuen.
misscelia Skrevet 16. august 2009 #21 Skrevet 16. august 2009 skulle gjerne gått alene dit noen ganger , men gubben er urokkelig, dette er hans lille pike det gjelder og da må han jo være der..... hvis de vil,,, ta de med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå