Gå til innhold

hjelp protein i urinen og er kun i uke 28+5


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det flere som har erfaring med dette.

BT er fint, heller litt laft(har laft BT til vanlig). fått litt hevelse og har lit vondt i hode.

har en krevende jobb og det stresser meg litt når jeg ikke får tid til lunsj og synes det er veldig slitsomt på jobb.

ønsker å jobbe men føler at det tar alt og at det går utover de andre kollegane mine.

skulle ønske jeg kunne fått det litt lettere på jobb og hatt muligheten til å sette meg ned et par ganger i løpet av dagen. men her er det full fart heletiden.

jobber som sykepleier på sykehus, så det er alltid noen en skal ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde protein i urin allerede i uke 25+4, og hatt det to kontroller etterpå.. men tredje var det vekk.

 

Har og hatt hevelse, men ikke mer enn rundt 1-2, og MASSE hodepine.

 

Men, ingenting farlig på ferde her.

Litt mer hvile, enda flinkere til å ta urinprøven rett, og litt mindre salt fikset det hele.

 

aren for svngerskapsforgiftning er først reel når du har MYE ødem, og bt på over 140/90..

 

 

Be om en aktiv sykemelding, eller kanskje en gradert??

 

Jeg er sm 50% og det fungerer veldig bra.

Er i uke 33 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om på de to siste kontrollene hvor jeg har hatt litt utslag på protein at dette må man bare regne med etterhvert i svangerskapet. Er i uke 30 nå, og ikke noe galt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde +protein i begynnelsen av 2 trimester, men fikk beskjed om å drikke mye! Spesielt om morgenen. Det var veldig effektivt.

Jeg er også spl, og kjenner til problemet med dårlig samvittighet ovenfor kollegaer og pasienter. Men du MÅ først og fremst prioritere babyen din. Om de ikke respekterer at du må senke tempoet, gå til avdspl og gi beskjed. Fortell hvordan du har det og at du føler du ikke engang kan ta deg tid til å spise. Gå evnt til fastlegen din med problemstillingen så får du tilrettelagt arbeid eller sykemelding. Det er ikke flaut å bli sykemeldt når du er gravid. Hvor mange ganger går man gravid i løpet av livet? Og barnet har det jo best når du har det bra :)

Faren for preeklampsi og for tidlig fødsel er mindre for mødre som ikke stresser eller er konstant slitne i 3 trimester. Og det er mye bedre for deg å ikke være totalt utslitt når fødselen nærmer seg... Blås i jobben og nyt magen og ta deg av deg selv og babyen din nå, du :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om at jeg hadde proteiner i urinen på forrige kontroll (da var jeg vel mellom 29 og 30 fullgåtte uker). Har ikke hatt noe utslag tidligere De skulle sende den inn for sjekk, men nå har det gått 2 uker og har ikke fått svar, så da regner jeg med at det ikke var noe alvorlig. Stort sett er det jo ikke det. Det kan være litt ufarlige bakterier bare, eller en liten urinveisinfeksjon. Blir bedre om man drikker mer, spesielt syrlige drikker som appelsinjuice og tranebærjuice.

Jeg hadde litt ubehag i underlivet for en stund siden som kjentes ut som urinveisinfeksjon (før jeg ble gravid). Drakk en kartong tranbærjuice relativt kort tid, og ubehaget forsvant. Kan godt hende det bare var placeboeffekt, men det funket ;)

 

Hvis man bare har utslag på urin, og ikke forhøyet blodtrykk og plutselig ødem, så er det nok ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.

har den siste tiden fått mer og mere kynnere på jobb og de kommer bare tettere og tettere utover dagen.(20 i løpet av siste arbeidsdag)

så nå har jeg time hos legen i morgen.

ble ordentlig bekymret forden lille, vil ikke miste han.

jeg liker ikke tanken på å bli sykemeldt og vil gjerne jobbe fult men ser at det er vanskelig.. føler det som et nederlag.

hadde det gått kun uttover meg hadde jeg stått i det men tanken på at den lille får meg til å innse at kroppen prøver å si i fra at tempo er for høyt.

gruer meg veldig til å gå til legen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...