Gå til innhold

hvilken sofa har du og hvilken stil har du ellers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tide å kjøpe orntli-sofa. Kjøpte hus for et år siden og har arva en stygg sofa som vi har brukt til nå, men nå skal vi kjøpe en ordentlig sofa som vi forhåpentligvis kan ha lenge. Men det er så vanskelig!! Er fortsatt litt usikker på min egen stil og er redd for å ende opp med noe jeg blir fort lei av eller noe som jeg straks finner ut at ikke var min stil.

Det er en sånn 2+3 salong i "hovedstuen" vi skal ha (har annen i tv-kroken). Blir altså mest sitte i når vi har besøk og sånn. Har bestemt oss for at det skal være skinn, sannsynligvis mørk brun eller svart. Generelt liker jeg chabby shic, vintage og landlig stil. Når det gjelder sofa tenker jeg at den bør være litt nøytral, men den må liksom ikke være altfor "satt".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha ny sofa når vi flytter senere i høst, og da blir det en EKTORP sofa, lys beige el noe..... (IKEA) Har også litt Chabby chic/vintage stil hjemme......

Pr i dag har vi en mørk grå ihjelsitti sofa....Og hvite møbler ellers=)

Skrevet

Vi har en Ektorp i stuen oppe 2- og 3- seter. Genial med barn siden trekket kan vaskes i maskin;) Den er jo en klassiker og det er super kvalitet! Husker ikke hvor mange års garanti det er på den, men er 20 eller noe!

I tv-stuen har vi Cuba fra Bohus. Ikke noe dyre greier og heller ikke ekte hud, men ser ordentlig ut og er god å sitte i;) Der har vi 3-seter med sjesselong(sikkert ikke slik det skrives;), 1 stor stol og en stor puff som også kan sittes på når vi er fler.

Skrevet

Shabby chic og skinnsofa hører ikke sammen, synes jeg :-) Ville også valgt Ektorp, nydelige sofaer.

Skrevet

Har svart vinkelsofa i skinn:) Veldig praktisk nå da unga er så små;) Ellers har vi en landlig stil/shabby chic:)

Skrevet

Ønsker input fra flere.

Hvilke stiler/møbler passer sammen med en mørk brun (chocolate) ekornes sofa i skinn?

Tenker på vegger og hyller/reoler i hvitt/lys antikk. Og ønsker meg en litt landlig stil. Vil sofaen ødelegge for det?

Skrevet

Jeg har en rød treseter med sånn utstikker ting..

Tre store vindoer bak og på siden av sofaen, og der har jeg gardiner i svart semsket skinn (fake fra kid)

Svart lite bord fra IKEA og mørkt teppe med lyst mønster

(digger sofahjørnet mitt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...