Gå til innhold

Legging og hyl - "mere sulten" hver eneste kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hva gjør dere, med 3 (og 8 mnd) åringer som i ferien har lært seg til triks for å komme opp av sengen?

Hun har spist godt med middag, og en stor porsjon kveldsmat, spurt om hun er mett og vil ha mer - vi har pusset og lest bok, og rett før hun sovner hyler hun "Er mer sulteeeen!!!"

Jeg vet det er bare for å få stå opp igjen, så nå ligger hun i sengen og hyler etter mat, pappaen sitter der inne med hun.

Skal hun bare hyle til hun sovner?

Høres helt jævlig ut, og naboene over oss tror nok det er barnemishandling, men WHAT TO DO?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke gitt mer mat, om det er snakk om 1/2-1 time siden hun har spist seg mett. Si gjene når hun sier hun er mett etter kvelds, at "da er det ikke mer mat i dag, du får ikke mat etter du har pusset tenner og lagt deg"

Vet ikke akkurat om det å hyle til hun sovner er det rette, hun er jo så stor at hun forstår det som blir sagt. Gå gjerne inn med jevne mellomrom å fortell at det er kveld/natt, hun skal sove. Si hun kan få vann om hun er tørst, og kanskje begrense det til 1 glass, eller 1 gang.

Om dere ikke gir etter vil hun sansynligvis gi opp ganske fort.

Skrevet

enig med storebror og knerten..... Må for all del ikke "føye" dere.... for da har dere det gående....

:o)

Skrevet

Enig med de over.

Si fra ved kveldsmaten at hun må spise seg god og mett, for nå er det ikke mat før frokost. Viss dere synes det er greit å sitte inne med henne, si fra om at mamma/pappa kan sitte der viss ho legger seg fint og prøver å sove, og om det blir tull og hyling må hun legge seg alene! Blir det hyl og skrik, gå ut uten å begynne noen diskusjon med henne.

Hun strekker bare strikken. Ikke gi dere.

Skrevet

Ohhhhh soooo beeeen there

Nei her er det bare å vise hvem som er sjefen. Ikke gi etter. Jeg for min del lot han ligge å hyle, og gikk bare innom innimellom og la han ned og sa natta for å vise han at jeg fortsatt var der så han ikke skulle være redd.

Det tok ikke mange dagene før han skjønte at det tullet kom han ikke langt med.

Men jeg har for min del (med fare for å høres veldig hard og kald ut) aldri vært noe tilhenger av å sitte med barna å "dulle" de i søvn. Slik kos og oppmerksomhet har kun forekommet ved sykdom og ikke ellers. Ellers er det normal lese bok, nattakos, suss, jeg er glad i deg osv og lyset av for min del :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...