Gå til innhold

Nå er jeg litt usikker.....mat og kaker i bursdag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha 20 stk til bursdag for storebror som ble 5 sist fredag, til helga=) minst 7 av de som kommer har lang reisevei og jeg har hele tiden tenkt å bare ha kaffe og kaker.

Men siden noen av de må kjøre en stund først, burde jeg jo ha noe mat også. Pølser er uaktuelt, det liker ikke storebror. Hjemmelaget pizza tar laaang tid å lage til 20 personer (både voksne og barn-flest voksne)

Gryte er vi heller ikke kjempe fan av.... Hva kan jeg lage??? Må være lettvindt=))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Taco er jo veldig fort gjort å hive sammen.

Spør 5 åringen hva han ønsker da?=)

Skrevet

Paier

Lett å lage til så mange. Du lager noen paier og steker en av gangen, siden varmer du bare opp de i varmluftstekeovn(en fordel hvis de ikke rekker å bli helt kalde) Pleier å trekke aluminiumsfolie over de, da holder de varmen ganske så godt imens de andre steker

Skrevet

He he, spør jeg han sier'n bare pannakeker, valfer, pasta eller hamburger.

Pai, er ikke det dessert da?? (skjønner... har ikke peiling på slik=))

Hva serverer jeg i såfall til pai og hva putter jeg i/på??

Skrevet

Pleier å lage pai med kjøttdeig og oste.skinke pai. Pleier å være veldig populære de

Bare servere salat og baguetter til

Veldig namme

Skrevet

Hm... har du tilfeldigvis en oppskrift til meg??

har to runde paiformer (litt stor og med ruglete kant, ildfast glass) som enda ikke er brukt til annet enn å lage natchos i=))

Skrevet

Vi har ofte servert enkle rundstykker til mat vi. Enten slike frosne norske grove, som man varmer litt i ovnen, eller f.eks spiralloff i skiver? Koke noen egg og pynte med tomat, ha karbonader med løk på, gulost med paprika, skinke med agurk, salami, eggerøre med laks eller spekeskinke. Kan gjøres så enkelt som man ønsker, ved å velge enkelt pålegg. Vi har servert dette og kaker samtidig, så tar den som er sulten mat før de spiser kaker.

Ellers er det ganske enkelt med pizzasnurrer. Jeg lagde de noen dager i forveien sist, og stekte de lett og frøs de ned. Så var det bare å ta de opp fra fryseren og steke de litt til før de skulle serveres. Lagde en enkel salat til, for jeg synes det er så godt, og da kan de som vil ha litt sunnere mat spise mer salat, mens barna gjerne tar bare pizzasnurrer. Var veldig populært.

Skrevet

Det var kanskje det enkleste=))

Pizzasnurrer til ungene og rundtykker til voksne=))) Smart=)))))))

Tusen takk=)))))

Skrevet

Jeg har laget innbakte pølser til barnebursdag,-kjempepoulært!!

Lager pizzadeig, skjærer pølsene i to, tar ei og ei pølse med ketchup og evt løk inni, og dekker hele pølsa med deig. Så steke, og voila!!

Laget mange dagen før, og serverte det i kurver. Barn og voksne spiste det i handa med serviett rundt. Kjempeenkelt! (varmet bare i microen rett før)

Skrevet

Bruker ikke oppskrift hehe. Men skal prøve å forklare for deg.

til den kjøttdeigspaien steker jeg kjøttdeig i pannen og kryddrer den somjeg vil ha den og tilsetter grovhakkede tomater. Bruker vel ca 600 - 700 gram kjøttdeig, men da bruker jeg en stor paiform.

Den ost og skinke paien så lager jeg eggstanning(melk, egg, salt og pepper) hvisper det sammen og smaksetter med krydder. Har i masse ost sikkert 400 - 500 gram og en sån bogskinke(eller hva de heter, de hermetiske) Bruker vel sikkert 5 egg og en 8 dl melk til eggstanningen.

Tar unna litt av den eggstanningen(før jeg tilsetter ost og skinke) som jeg blander med kjøttdeigen til kjøttdeigspaien.

Så har jeg masse ost oppå og steker de ca 20 min på 200 grader. Steker først paiskalet bare i ca 5 -10 min før jeg har i fyllningen. Kan sikkert finne oppskriften på paidegen hvis du trenger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...