Gå til innhold

Å herlighet for en episode av Jordmødrene i dag!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg nesten her å skjelver av skrekk...den verste fødselen EVER!!

Godt det er 7,5 mnd til termin...:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en pitteliten asiatisk dame som føde en kjempejente på 4,5 kg...skulderen til babyen satt fast, og når legen drev på med sugekopp ropte hun ut at de trengte alle som kunne komme! "Bakvakt, forvakt, anestesi..FULL PAKKE!" Var kjempekritisk.

Stakkars dame..jeg hadde nok fått panikk hadde det vært meg! Men alt gikk bra da:-)

Også viste de klipp fra neste episode, der det kommer en dame som skal føde en død baby... blir helt kvalm jeg. Noe sånt unner jeg virkelig INGEN!

Skrevet

Har sett hele serien 2 ganger nå, og synes den er fantastisk, i hvertfall de første 4 episodene :-)

det er ikke noen som skal føde en død baby, hun damen har født en død baby før og er nå gravid på ny og snakker om tanker og følelser rundt dette (og alt går fint!).

Det med hun som fødte en stor baby synes jeg også var skummelt, mener de burde ha tatt keisersnitt når de visste at babyen var stor og hun såpass liten. I hvertfall målt bekkenet henns på forhånd. Har selv født en baby på ca 4,5 kg, som attpåtil kom med armen inntil hode, og for min del var det helt uproblematisk, men jeg er høy og med bredt bekken, så det er noe annet.

Skrevet

Hehehe... du må jo være litt selvpiner om du sitter og ser Jordmødrene når du er gravid ;-) Veldig bra serie, men jeg er glad jeg ikke er gravid når jeg ser den! Lykke til med fødsel ;-)

Skrevet

Ok. Det var godt å høre at det ikke kom en død baby. Kjenner at det ikke er særlig lurt å tenke på sånne tragiske ting når man er gravid selv...:-(

Helt enig i at damen burde fått KS. Rart at det ikke var vurdert igrun... (de nevne allefall ikke at det skulle vurderes...)

Bra svar Alva! Det hjelper godt på med noen beroligende ord! Syns forresten navnet ditt er beroligende i seg selv...hadde nemlig verdens herligeste jm-student med under fødselen med samme navnet, som var ufattelig flink. Gode assossiasjoner:-) Og lykke til med fødselen forresten!

HI

Skrevet

Hehe...litt selvpiner er jeg nok ja..;-).Kan ikke noe for det! Er helt hekta på fødsler! Gjorde det samme forrige gang jeg var gravid også...skremte selvfølgeligv vettet av meg selv da også...men men,,ris til egen bak får man vel si;-)

Ungen må ut den. Åkke som...;-)

HI

Skrevet

Ja, jeg vet. Så alle episodene i reprise før helgen og hylgren hver gang noen fikk babyen sin, ble SÅ rørt og bare gleder meg 10 ganger så mye til det er min tur igjen, hehe... Synes godt vesla kan komme nå altså! ;-)

Skrevet

ja synes nå de burde ha tatt et keisnersnitt på ho stakkar. ligger der og skjønner nada av det som blir sagt og de stormer rommet. Nei huff!!

Men jeg satt å hylgrein i takt med babyne jeg da når de grein. Snakk om å være følsom for sånne ting da :P noen fler?

Skrevet

Jeg så bare såvidt slutten, men jeg har sett episoden tidligere...

Den asiatiske dama må være steintøff. Det kom knapt en lyd fra henne! Til tross for den fæle fødselen! Og Silje (hun med vannavgang i uke 15), som gikk i fødsel mot slutten av episoden - hun må være en usedvanlig sterk person for å klare å gå gjennom det hun gikk gjennom. Hun utviser et slags stille mot i alle episodene der hun er med, synes jeg. Jeg er veldig glad for at hun fikk belønningen i form av et levende barn til slutt, selv om veien dit var veldig vanskelig!

Skrevet

Men satt ikke skulderen fast, da? Da er det for sent å ta keisersnitt... Da MÅ babyen ut "den riktige veien".

Skrevet

Husker jeg så den episoden ja. Skikkelig ekkel. En bekjent fikk totalruptur fordi barnet satt fast og ble revet ut fordi det ikke ville overlevd et minutt til.

Skrevet

må ha vært utrolig skummelt for henne når det ble såpass kritisk...men slik jeg fikk med meg så vurderte de ikke keisersnitt ettersom hun hadde født en baby på over 4 kg tidligere og samme mannen var far til begge barna...

Så da vurderte de nok bekkenet hennes til å være stort nok selv om hun var lita...men ja, synes det er rart de tok sjansen

Skrevet

Jeg har hatt store barn(mellom 4 og 4,5kg), og sf-mål økte veldig når det nærmet seg termin. Ble derfor sendt til vekstestimering i uke 38, de mente da han ville være ca 4,2kg ved termin.

Ble født 2 dager over, var 5kg , breiskuldra og sto bom fast. Ingen som tenkte han kunne være så stor, pga vekstestimering og at magen ikke var så stor. Ble veldig hektisk og masse folk på fødestua. Der og da var det bare å bite tennene sammen, gjøre som jordmor sa og med litt hjelp få ut ungen.

Var merkelig nok ikke så redd når det stod på, for jeg hadde full fokus på jobben.Det var som om det bare var meg og jordmora i verden.

Den store sjelven kom etterpå, når jeg begynte å tenke på hva som faktisk kunne skjedd. Er overlykkelig for at jeg har en frisk liten tass her nå!! Har lyst på flere barn, men vet ikke om jeg tørr...

Skrevet

Uff, det så fælt ut med hun filippinske damen ja. Fikk litt skrekken nå! Og babyen var ikke særlig fin heller, til min store bekymring - pappan til babyen min er nemlig filippinsk. Haha.

Men utrolig fin serie, jeg gråter like mye hver gang, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...