Gå til innhold

hvor mange pannekaker faar deres 3aaringer spise?

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

dette gjelder da dessertpannekaker, ca. 1 time etter middag. Jeg satt grensen til 2.. men hun ville jo ha flere. Naa lurer jeg.. burde hun faa spise og kose seg med saa mange hun orker? og er 2 veldig kjipt.. hmm, alt man skal lure paa. HUn sover naa og var veldig fornoyd med pannekaker i det hele tatt.. det er en sjeldenhet hos oss ;) det tar saa sykt mye tid aa lage og gir masse ekstra oppvask for mor...he he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sjeldent som vi har dette så får de spise så mange de vil med mindre det ikke er mer enn et visst antall tilsammen da. Barna er 6,5 år, 4,5 år og 2 år.

Skrevet

Her lager vi pannekaker til middag 2-3 ganger pr mnd. da har jeg grovt mel, 2 egg pr pers og ikke sukker + litt proteinpulver, rømme el fløte og melk.

Guttungen spiser fort 5-6 pannekaker, mens lillebror holder seg til max 2 =)

Skrevet

Til det er tomt.

Skrevet

Her får ungene spise så mange de orker.

Skrevet

Har aldri pannekaker til dessert, men om vi lagar vaflar eller lappar får ungane (21 mnd + snart 4 år) ete så mykje dei vil ha. Eldste et aldri meir enn 1-2 vaffelplater, lille et maks 1.

Når det gjeld middagspannekaker får dei og ete så mykje dei vil. Lagar pannekakene med litt grovt mjøl og utan sukker så har samvittigheten min det bra :o) Eldste får litt sukker oppå forresten, lille har (heldigvis) ikkje oppdaga muligheten enno.

Hadde barna mine hatt problem med f.eks. overvekt eller dårlege tenner hadde eg nok begrensa det søte.

Det er forresten morsomt at det å lege pannekaker blir oppfatta så forskjellig, eg synest det er så enkelt og kjapt at eg gjerne lagar pannekaker til lunsj eller kvelds ein dag i staden for å smøre skjever. Spesielt om ungane har ete lite tidlegare på dagen.

Skrevet

Jeg hadde latt henne spise så mange hun orket. Pannekaker stopper seg i grunnen selv...det er ganske mektig.

Vi har pannekaker hver eneste fredag vi. Det hadde vi hjemme hos meg da jeg var liten, og det var såååå koselig, med egen pannekakedag :o) 3-åringen min synes nå at fredag er den beste dagen i uka..hehe..og det er da veldig koselig med pannekakelaging sammen, røring og egge-kakking, "kan jeg ta i salt nå mamma?" og "skal jeg røre nå?"

Det tar da ikke lenger tid å lage pannekaker enn noen annen middag? Røra tar 5 min å smekke sammen, stekingen et kvarters tid..og så oppvask..? Den blir da ikke noe mer enn ved andre måltider? Mulig jeg lager pannekaker veldig "simpelt"..hehe...kanskje det er noe jeg mangler?

Skrevet

Foreløpig så mange hun bare vil for hun spiser ikke noe særlig. Tror aldri hun har spist opp en hel en! Samme med yngste, tror ikke barna mine liker pannekaker, jeg...

Skrevet

Oi, glemte jo å svare på hvor mange hun spiser! :oP

1,5-3 stk. Med syltetøy. Minsten på 14 mnd spiser 1-2 stk, men hun er DEN matkverna...hehe...spiser MYE!

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

naa ser jeg paa pannekaker som en dessert da, saa da ble det liksom ekstra middagsoppvask paa meg ..istedet for aa gjoere det enkelt som aa gi de en yogurt eller en banan eller noe.

egen pannekakedag er forresten den eneste hoeytiden mannen min nevnte at familien hans feirer utenom jul da.. det er det "fete tirsdag" i england bestaar i. Pancake day! og den kommer kun en gang i aaret :) rare folk. De ser paa pannekaker som det feteste man skal spise utenom iskrem, og det er muligens en liten sannhet i det (om man gjoer som meg og kliner nutella paa de ettera t ungene er i seng)

Skrevet

Jeg synes du er litt kjip hvis hun ditt på 2år ikke får mere enn 2 dessertpannekaker! :( er det så farlig om hun spiser 3-4 stk da? eller til hun blir mett??

hvordan lager du dine dessertpannekaker siden det tar sykt mye tid å lage + at det gir ekstra mye oppvask?? hmm

Skrevet

min får spise så mange han vil, men det er jo mest fordi han syns pannekaker er kjipt og spiser ca 2 biter.

hadde han syntes det var dritdigg hadde jeg stappet pannekakene fulle av bær og sakt spis i vei.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

ja, jeg vet at det ikke tar saaaaa mye tid.. men det tar den tiden det tar, pluss at det roter til kjoekkenet mer enn planlagt, det gir en miksebolle, en hvisp, noen tallerkener, en stekepanne og hele komfyrtoppen aa vaske opp, og det er etter vanlig middagslaging og oppvask..

pannekakene er ganske vanlige i grunn, ikke noe fancy greier. poenget mitt er det at hun er jo ganske mett etter middag og at hun trenger ikke aa spise mer dessert enn middag.. neste gang skal jeg la hun stappe seg, da faar jeg bedre feeling for hvor mange som Kan gaa unna :)

Skrevet

De får spise til de er mette. Her spiser vi suppe og pannekaker til middag ca 1 gang per mnd. Hun på 3 spiser 2-3 stk, hun på 1 spiser 1:)

Skrevet

hoho. vi har det andre folk kaller dessertpannekaker til middag vi! nam nam. helt normale søte pannekaker med syltetøy. da får lille spise til hun ikke orker mer. vi har som regel suppe til også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...