Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et aldri så lite dilemma. Venter gutt nr to og har ikke navnet helt klart. Mannen min ønsker et navn som allerede er "tatt" av venninnen min. Jeg liker også dette navnet, og hadde det ikke vært for at gutten hennes hadde dette navnet ville det nok uten tvil blitt dette.

Det skal sies at dette er en venninne som bor i en annen by og som vi etterhvert har svært lite kontakt med. Ser de kanskje 1-2 ganger i året, og tlf 3-4 ganger i året.

Så hva syntes dere???:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror faktisk jeg hadde spurt venninnen jeg :-) Antagelig har hun ikke noe i mot det om du spør, men reagerer kanskje om dere bruker navnet uten å spørre.

Skrevet

Jeg ville også hørt med venninnen min om hva hun mente om saken, forklart at både du og bf liker navnet veldig godt og har lyst å bruke det. Kan ikke skjønne at det skal være noe problem for henne ettersom dere sees så sjelden og har såpass lite kontakt.

Skrevet

syns egentlig ikkje dette burde være et spørsmål... er jo ingen som eier navnet, bare fordi deres unge heter det vel??

Om besteveninnen min skulle ha en unge og hun hadde tenkt samme navn som eg, hadde nå ikkje eg brydd meg... kan jo ikkje be folk velge noe annet bare fordi det er litt "upraktisk" med samme navn... forstår ikkje folk som har noe imot dette eg...

håper det ordner seg :)

Skrevet

Vi har valgt samme navn som en venninne har på sin sønn til vår lille prins som kommer nå.

De to guttene kommer ikke til å ha særlig med hverandre å gjøre da de også bor i en annen by og hennes gutt er noen år eldre.

Vi bestemte oss for det, fortalte henne det og hun syns det bare var koselig at vi syns navnet er så fint at vi ville bruke det! Men hun er en generøs person så jeg hadde heller ikke ventet noe annet ;o). Jeg hadde heller ikke reagert negativt på om noen av mine venninner ønsket å kalle sin gutt et av navnene til mine andre 2 sønner - det er jo kjempefine navn! .

Så om så også er tilfelle med din venninne syns hun sikkert det bare er koselig.

Skrevet

Takker for svar! Det er jo ikke noe stort problem liksom, men lurte bare litt på hvordan dere andre ville reagert. Er jo egentlig masse fine navn, men noen ganger føler man mer for et navn enn for andre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...