Gå til innhold

Ekstrem kvalme+ ny jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7+1 idag og spyr og er kvalm døgnet rundt, jeg sover lite og dårlig, samt jeg tåler ikke lukter eller stress. Da spyr jeg med en gang. Når jeg går på jobb klarer jeg ikke å fungere på ettermiddagen/ kvelden.. Jeg legger meg en time etter jobb, klarer ikke middagslukt og legger meg til å sove kl 20

I sist svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme.

Idag begynte jeg i ny jobb, jeg fortalte min sjef at jeg er gravid, og at jeg er skikkelig dårlig, det virket ikke som at hun forsto dette. Hadde jeg vært i min gamle jobb hadde jeg fått sykemelding i sist uke, men jeg føler meg så dum om jeg skulle trappe opp med sm første/ andre arbeidsdagen min.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoff :-/ Høres ut som du har d helt jævlig!!! :-/

Når d gjelde dn nye jobben din, så ville æ bedt om sykemelding (men man må ha jobba 4 uker for å få d?) et par uker, for så å heller komme tilbake kvalmfri og med arbeidslyst til tusen ;-) Du må ihvertfall prate med sjefen din igjen! Å forklare situasjon!

Gooo bedring så mye!!! :-) kjør på med seaband, salte kjeks og syrlig, grønne epler!

Skrevet

Uff, dette hørtes ikke noe særlig ut. Problemet med at du er i ny jobb er at du ikke har rett på sykepenger før du har jobbet i 4 uker. Du kan bli sykmeldt å være borte fra jobb på lovlig vis, men jobben din er altså ikke pliktig til å betale deg sykepenger i det som heter arbeidsgiverperioden (de første 14 - 16 dagene, husker ikke helt). Noen arbeidsgivere gjør det likevel, men tror ikke det er særlig vanlig.

Men det du har krav på er tilrettelegging av jobben når du er gravid. Er det noe arbeidsgiver kunne gjort for deg slik at du kunne orke å være på jobb? Eller kunne du fått til en avtale om at du jobber litt kortere dager over en periode? Men er du veldig dårlig er kanskje sykmelding eneste løsning, selv om du ikke får betalt. Tror du får noe fra NAV som du skulle bli sykemeldt utover arbeidsgiverperioden, så det blir i verste fall ca 2 uker uten lønn.

Lykke til uansett. Håper du blir bedre fort.

Skrevet

Tusen takk begge to..

Jeg ble sykemldt i to uker, jeg har samme arbeidsgiver som før, men annet arbeidssted. Noen som vet om det har noe å si for de 4 ukene som jeg må være ansatt for å få sykepenger?

Jeg overlever 4 uker uten lønn, for å slippe å slite meg ut på jobb. OG da er det gale!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...