Gå til innhold

Jeg har angst og leter desperat etter hjelp.. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mange år har jeg slitt med angst og prøvd veldig mange forskjellige ting uten spesiell bedring.

Her hvor jeg bor er det nesten to år ventetid for å komme inn til psykolog, og iallefall 6 mnd for å komme inn på vurderingssamtale.

Jeg er desperat. Prøver hva som helst.

Kjenner du en god healer? Har du hørt om et bra mestringskurs?

Evt annet?

Jeg gruer meg sånn til dagene nå at det er vondt... :-(

Kan nevne at jeg har prøvd tankefeltterapi, osteopat, homeopat, akupunktur og samtaler med lege/annen hesepersonell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. leiit at du skal ha det sånn,vet hvordan det er har selv slitt med angst over mange år.ikke en så ille nå men dt var.

Vet om en healer som er flink som er en venn av familien.det beste er jo psykolog men synd det er så lang ventetid men sånn er det desverre i dag.jeg ventet over 6 mnd jeg.

klem til deg:)

Skrevet

Det som har best effekt på angstlidelser rent forskningsmessig, er kognitiv eksponeringsterapi. Det er slitsomt og ubehagelig mens det står på, men gir ganske raskt gode og varige resultater. En psykolog vil kunne hjelpe deg med dette; det er også noen psykiatriske sykepleiere som har viderutdanning innenfor dette. Til tross for lange ventelister bør du snarest mulig kontakte din fastlege og forklare situasjonen din slik at han henviser deg videre til et distrikspsykiatrisk senter, privatpraktiserende psykolog eller psyk.sykepleier. Dersom det er sånn at hverdagen din blir sterkt preget av din angst, vil fastlegen din kunne si noe om dette i en henvisning slik at du eventuelt prioriteres på en venteliste DPS/psykolog/psyk.sykepleier.

Du kan jo eventuelt prøve ut andre ting mens du står på venteliste, hvis du ønsker det. Men som du selv sier, er det sterkt varierende om en noe særlig effekt av alternativ behandling når det gjelder angstlidelser. Lykke til uansett!

Hilsen en som har vært sterkt plaget av angst og fått hjelp med det.

Skrevet

Eksponeringsterapi fungerer nok ikke i mitt tilfelle... Derfor blir det så vanskelig.

Står på venteliste til psykolog, så dette er forsøket mitt for å finne noe som kan hjelpe før jeg kommer inn dit.

HI

Skrevet

Hva med medisiner? De kan hjelpe deg opp, og fungere som en krykke for deg mens du jobber med deg selv. Du kan prøve ulike selvhjelpsmetoder mens du venter på psykolog. Lykke til. Håper du blir bedre med din angst.

Skrevet

Jeg slet med angst i mange år og prøvde å gå til psykolog, tankefeltterapeut, psykriatrisk sykepleier osv. Ingenting hjalp, før jeg kom over en som driver med hypnose. Gikk der noen ganger og nå er jeg helt kvitt angsten!!! Helt fantastisk etter å ha slitt med dette i 6 år. Har også blitt kvitt flyskrekken min med hjelp av hypnose. Det er absolutt å anbefale, jeg har fått et nytt liv!!!!

Her gikk jeg for angsten: www.hypnoterapi.no

Skrevet

huff.. høres ikke koselig ut..:( helt utrolig at det skal være så lange ventelister!! Slet selv med panikkangst for et par år siden..fick gå til psyk,søster til samtaler og i grupper...hjalp endel med gruppesamtaler for jeg skjønte jo at mye av det som gjorde at jeg følte meg helt gal var symtomer som faktisk kunne gjøres noe med og ikke bare meg som var helt teit og ikke klarte noen ting.... men samtalene med denne "søsteren" var ikke til så mye hjelp..hun var nok ikke helt kvalifisert nok...klarte liksom ikke å "rydde" opp og grave tillbake i tid og finne ut av hva som lå til grunn for plagene på den måten som en psykolog jeg har snakket med senere har klart..

Jeg måtte først og fremst skjønne at jeg ikke ville leve med angsten og at jeg VILLE føle meg bra.

For meg hjalp det å være sykmeldt i en periode..finne en ny jobb(da den jeg hadde desverre gjorde vondt verre).. gjøre ting jeg var glad i og finne glede i det! og sakte men sikkert gjøre ting jeg hadde blitt redd for. En ting som også hjelper meg mye og som kanskje høres litt rart ut er MAGEDANS!!:) trening skal jo være veldig bra og det er noe med musikken,bevegelsene,mestring og kroppssynet som passer meg supert:) en annen ting jeg har lst til å prøve er floating... har tro på sånne ting som får en til å slappe av...

Kan jeg få lov til å spørre du har angst for noe spesiellt eller er det en "generell" følelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...