mamma sin kompis Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Noen som har erfaring med crosstrainer/ellipsemaskin etter svangerskap, og enda sliter med en del bekkenplager?? Skal investere i trimapparat, men vet ikke om det blir sykkel eller crosstrainer. Sykle generelt fungerer bra. Men har ikke prøvd crosstrainer over tid. Sliter, til tider, med smerter i symfyse og korsrygg.
Gjest Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Crosstrainer høres ut som det dårligst tenkelige valg om du har slitt m bekkenløsning, siden å ta lange steg er det verste for bekkenet (med sterk nok bekkenløsning går man som en geisha om man går i det hele tatt). Ville heller ikke investert i sykkel om du fortsatt har plager, av samme grunn, men heller tenkt vanntrening etc.
mamma sin kompis Skrevet 10. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2009 det er akkurat det jeg tenker på. Er jo ingen ideel bevegelse. Sykle har jeg gjort hele sommeren, og det har gått greit
Gjest Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Ok, om sykkel går bra ville jeg holdt meg til det, crosstraineren vil jo gjøre større utslag i bekkenet, så det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Bare tanken på å måtte leve med bl-smerter resten av livet gjør meg desperat, så jeg ville ikke provosert bekkenet.
Gjest Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Vet det ikke er dette du spør om... Men har du vært hos fysio/man.terapaut etter fødsel? Jeg hadde veldig god nytte av fysio både under graviditeten og etter fødsel. Har øvelser jeg kunne gjøre hjemme, bl.a på treningsball. Mye av smertene hos meg har vært knytta til muskler som overkompenserer. Så massasje har vært essensielt for meg.
mamma sin kompis Skrevet 10. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2009 Ja, har gått til fyso, og har trent en del på ball. men har blitt mindre flink til å trene på den hjemme. Samt fått behandling i form av massasje og trykk. Men siden jeg ble bedre så har jeg ikke fått behandling på 10 mnd, grunnet oxo ned bemanning til fysosenteret. Har så langt klart meg uten noe behandling, men kjenner det litt hverdag. Har blitt en del av hverdagen så det er en vane. Men nå skal jeg få tatt av en del kilo, samt trene bekken, ergo et apparat
tante grusom master of law Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Crosstrainer og sykling var det eneste jeg ikke fikk vondt av da jeg hadde bekkenløsning. Jeg kunne nesten ikke gå, men sykle og crosstraine gikk fint. Ble også anbefalt dette hos fysioterapeut og av flere på ntg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå