Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Hei! Jeg er førstegangsfødende, og selvfølgelig tenker jeg altfor mye på hva som skal skje og hva som er kjekt og ikke kjekt i forhold til baby og utstyr.. ja dere vet:) Det jeg lurer på er hva babyen har på seg når den skal hjem fra sykehuset på vinteren. Jeg mener ikke klær spesifikt, men tenker mer på at det er kaldt, og en voksipose får jo ikke plass i bilsetet. Har dere en vinterdress eller et tykt ullteppe? Jeg skulle nok fått ett vårbarn jaja..er det noe jeg har skjønt så kommer den akkurat når det passer, og helst aldri når man er forbededt. Takk til dere som svarer forresten
Mogop fikk augustgutt Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Jeg har aldri hatt noe problemer med det -ulldress og evt tynt ullteppe over. Det er jo mulig å varme opp bilen på forhånd hvis det er veldig kaldt ute. Problemet er ofte at barnet blir for varmt der det sitter... setene isolerer veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Min ble født i november i fjor. Hadde på henne body, strømpis, sparkebukse og jakke strikket av bestemor + strikkelue. Hun var også tullet inn i teppe... Husk å kjenn i nakken på babyen. Da kjenner du fort om hun er for varm, kald eller akkurat passe (de skal være litt varme i nakken, men ikke klam)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Hei. Fikk baby i den kaldeste mnd, Januar. Hun hadde på seg en sånn lodden fora dress fra H&M og et lite helseteppe i bilen. Er jo bare å ha på litt varme i bilen i tillegg så går det nok bra
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Har februarbarn, og hu vart henta hjem fra sykehuset i hjemmestikka ulljakke, bukse og lue. da med stømpebukse og boddy under. Dette gjekk fint.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Tusen takk for svar alle sammen! Det er utrolig hva man tenker på og hvor mye man lurer på når man er førstegangs
AO3 Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Vi hadde Maxi cosi cabriofix, og til den kan du kjøpe en fotpose som passer til setet, i matchende farger. Når bilen har blitt varm, kan den åpnes helt, slik at babyen ikke blir for varm (for jeg er enig med andre her - det er vanligvis hovedproblemet! Husk også å ta av lua!) Vi hadde en brunstripete ulldress fra Joha som var helt fantastisk - den var uten tvil den beste barselgaven vi fikk, og de anbefaler jeg til alle som gidder å høre på.
Ranveig R Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 Yngste vår har bursdag i november. Det snødde då vi kjørte heim frå klinikken. Ho hadde på seg ulltrøye, bleie, bomullsbody, sparkebukse, strikkejakke, ullhue, ullsokkar, og så ullteppe over seg. Vi fekk ein ulldress like etter ho vart fødd, den brukte ho heile vinteren, både i bilsete, i vogn og i bæresjal (då sjølvsagt inni jakken min).
Anonym bruker Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Hadde en vinterdress utpå ullklær Gikk helt fint
Gjest Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Hadde et strikket hentesett og ull under. Hadde pledd over babysetet. Har to gutter født midtvinters ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå