Smarties 06.08.09 Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Er 4 dager over termin, var hos jordmor idag. Er altså langt over rød streken, er på 38 :o/ Redd det blir en enorm unge dette her.
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Har du vært for å få sjekket størrelse på ul? Høyt SF-mål trenger jo heldigvis ikke bety at babyen er så stor. Jeg har vært på flere kontroller pga lave (og utflatende) sf-mål, men i magen er det en baby som vokser og trives og som bare er -6% i forhold til normalen. Jeg har i følge JM også normal mengde forstervann, så hvorfor sf-målet mitt ligger nedenfor det grønne normalområdet har jeg ikke fått noen forklaring på. Forrige gang jeg gikk gravid lå jeg godt over den røde streken (men innenfor det grønne normalområdet) og fødte ei jente på 3260g og 50cm til termin..
Bolla74 Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 jeg har ligget på overkant av det grønne området hele tiden, og det gjprde jeg forrige gang også. Så med andre ord har jeg en STOR mage. Men sønnen min var ikke såååå stor, 3940 gr og 52 cm. Han ble riktignok født i uke 38 da, men synes ikke han var så stor allikevel. Skal til UL-skjekk for å sjekke str om en uke da, men det er ikke pga høyt SF-mål men for at jeg hadde svangerskapsdiabetes ved forrige svangerskap.Da er det visstnok rutine å følge opp str på baby.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Jeg har lagt over hele svangerskapet, fikk tidlig mage og har stooor mage. Har vært på vekstestimering, og snuppa mi er helt gjennomsnittlig. Så sf målet trenger ikke bety noe :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå