Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om det er andre som har det slik som jeg. Er 17 uker på vei og har hatt små blødninger flere ganger i uka siden uke 8.Har vært på tre ultralyder så har fått sett at babyen vokser som den skal og at alt ser bra ut. Har allikevel fått beskjed om å ta livet med ro så dette skaper jo en del bekymringer.Bare lurer på om det er andre som har det lignende og har fått noen svar på hvorfor de har det sånn.Begynner å bli litt lei......!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kathrins!

Det var akkurat som å lese min egen histore.. Blødninger siden uke 7, av og på, små og store.. 3 ul så langt her også og de finner ingenting galt med lille gullet.. MEN, en kan jo bli GAL av å gå slik å bekymre seg så jeg må si jeg gleder meg veldig til den ordinere ul så jeg kanskje får litt flere svar.. er 16+5 idag så det nærmer seg...

Fått samme svar som deg, "ta vare på deg selv og se det an", lite vi kan gjøre om det skulle gå galt..

Skrevet

Hadde det sånn som dere fem til ca uke 30 forrige svangerskap. I perioder blødde jeg mye og brukte bind. Legene konkluderte med at blødningene kom fra morkaken. Morkaken begynte etterhvert å fungere dårligere og barnet sluttet å legge på seg. Men jeg gikk nesten til termin. Ble da satt i gang og fødte en litt liten men frisk fin gutt.

Vær veldig nøye med å kjenne daglig liv og kontakt lege dersom dere føler noe ikke er som det skal. Det går nok bra, men viktig å være "føre var". Veldig slitsom å gå å bekymre seg hele tiden!!!!

Lykke til begge to!

Skrevet

Har akkurat lagt inn nytt innlegg om det er noen flere som har det sånn, så det var litt "godt" å finne dere, selv om jeg jo ikke ønsker dette stresset på noen!

Er dere sykemeldte da? Har vært sykemeldt i 3 uker, prøvde jobb, men begynte å blø med en gang igjen... Litt kjedelig, men det er vel bare å ta det med ro..!

Lykke til videre:-D

Skrevet

Hei. Jeg er student så har hatt feire så lenge som jeg har hatt blødninger. Hadde tenkt å jobbe som sommervikar i barnehagen til min sønn, men det har vært uaktuelt.Er veldig spent på hva som skjer nå som studiestart nærmer seg, for jeg ar veldig lyst å få fullført dette semesteret, men det viktigste er at alt er bra med den lille.

Jeg synes det er spesielt slitsomt at de ikke finner noen grunn til hvorfor det er slik. Fikk beskjed at det ville bli bedre rundt uke 12, men det er bare blitt værre.

Ikke er det så veldig lett å ta livet elt med ro med en tre åring i huset heller da..

Håper det går bra med dere, og at dere snart slipper eller i det minste finner ut grunnen til at det skjer.

Skrevet

Uff, ikke noe kjekt! Det er som du sier ikke noe særlig når de ikke finner grunnen for da vet en jo ikke hvor "farlig" det evt er heller.. Jeg har sagt at jeg skal heller klare å blø i 9 mnd om jeg bare hadde VISST at det ikke er noe farlig..Men altså ikke.. Møter heldigvis stor forståelse hos jordmor og lege så jeg har vært lenge sykemeldt og er det fortsatt.. Må si at hver gang jeg ser blodet blir jeg veldig satt ut også..

Håper det stopper for deg og at du kan nyte studentlivet frem til fødsel, vi må vel ha termin ganske samtidig vi da :) Som du sier er det vanskelig å ta det med ro hjemme med barn fra før, men for meg har det altså vært løsningen å droppe jobben og heller bruke de siste kreftene her mine små her hjemme!

Lykke til, håper vi begge kan få noen svar på ordinær ul....:)

Skrevet

Merket idag da jeg var på jobb at det var noe i gjære... og riktig det var blødning. Ble jo ganske bekymra og lurer nå på om eg ska ta kontakt med lege eller vente til UL på torsdag?

Har hatt små blødninger og fått beskjed om at det nok er blodkar som sprekker da de er så sprø i sv.skapet. Eller at det kan komme etter samleie.

Men trøst eller ikke vet jeg.... Bekymra for nurket blir ein jo uansett, men har nå kjent liv da og da blir jeg mer rolig. Er i uke 19. Kjenner det strammer litt i magen, men sikkert meg som er stressa.

Da lurer jeg på om dette kan ha noe med jobb å gjøre eller om det går fint. Jobber i en svær møbelbutikk og tråkker på betong hele dagen.. Sikkert ikkje det beste det heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...